04:23|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1399 - 12:07
کد خبر: 14315

هوای ارومیه ناسالم برای گروه‌های حساس است

براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان غربی هوای شهرهای ارومیه و بوکان امروز، یکشنبه 21 اردیبهشت ماه جاری ناسالم است.
هوای ارومیه ناسالم برای گروه‌های حساس است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز،  معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی طی اطلاعیه ای اعلام کرد، براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌ های سنجش آلودگی هوای سطح شهرهای ارومیه و بوکان وضعیت کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس است.

در این اطلاعیه به شهروندان این شهرها توصیه شده است با مشارکت عمومی از هر گونه فعالیتی مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.

کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به ویژه در فضای باز و همچنین ماندن در خانه و خودداری از خروج غیر ضروری از منزل از دیگر توصیه‌هایی است که معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست برای پشت سر گذاشتن روزهای آلوده ارائه کرده است.

در این اطلاعیه توصیه شده است رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی ( آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری مورد توجه قرار گیرد.

براساس این گزارش؛ کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت ها و آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان، انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت بدنی توسط اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان از دیگر توصیه‌‌هایی است که برای گروه ‌های حساس در هوای ناسالم عنوان شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید