06:12|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1399 - 10:28
کد خبر: 14250
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش:

اختصاص 90 درصد از زکات جمع‌آوری شده در استان به نیازمندان

90 درصد از زکات جمع آوری شده در آذربایجان‌غربی به فقرا و نیازمندان استان اختصاص یافت.
اختصاص 90 درصد از زکات جمع‌آوری شده در استان به نیازمندان

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اظهار کرد: مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی در سال گذشته بیش از ۴۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند که این میزان زکات پرداختی در مقایسه با  سال پیشین، ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با اهتمام ویژه کمیته امداد و مشارکت چشمگیر مردم آذربایجان‌غربی، ۱۰۳ درصد از برنامه‌های عملیاتی حوزه زکات در سال گذشته محقق شده است.

دبیر شورای زکات آذربایجان‌غربی با اشاره به هزینه کرد ۹۰ درصدی  زکات جمع‌آوری شده برای فقرا، تصریح کرد: ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در راستای معیشت ، ۵۰۰ میلیون تومان به‌منظور امورتحصیلی، ۴۱۵ میلیون تومان ‌برای خدمات درمانی، ۲۱۰ میلیون تومان جهت تهیه جهیزیه، بیش از ۲ میلیارد تومان در راستای ساخت مسکن، ۳۵ میلیون تومان بمنظور آزادی زندانیان، سه میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان برای اجرای طرح ‌های عام المنفعه و ۸۲ میلیون تومان نیز جهت تحقق سایر اهداف محرومیت‌زدایی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مهاباد با ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بوکان با چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، سردشت با سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، پیرانشهر با ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان و نقده با ۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان زکات پرداختی، در استان پیشرو بوده اند.

سهندی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۰۰ شورای زکات روستایی در استان فعال بوده و ۷۷۵ روستا در آذربایجان‌غربی  نیز دارای ظرفیت تشکیل این شوراها هستند.

وی بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۶۳ جلسه شورای زکات در استان برگزار شده که ۹۴۶ جلسه در روستاها، ۸۱ جلسه در بخش ها، ۱۳۴ جلسه در شهرستان ها و ۲ جلسه نیز در سطح استانی تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های امسال، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در راستای تبلیغ و فرهنگ سازی زکات مال‌التجاره، گسترش تعاملات میان دبیرخانه زکات در راستای ترویج فریضه زکات، انعقاد قرارداد با جشنواره‌های ورزشی، علمی و هنری در راستای تبلیغ و فرهنگ سازی زکات، افزایش تعاملات با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شهرستان‌ها و اجرای طرح ویژه تبلیغی در روستاهای مشمول زکات از اهم برنامه‌های این نهاد در سال جاری است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید