06:23|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1399 - 10:12
کد خبر: 14212
به بهانه سالروز تشکیل سپاه پاسداران:

صلابت خدمت‌رسانی، عصاره‌ بی‌بدیل حضور در صحنه سازندگی

سپاه پاسداران در شرایط فعلی برای عبور از بحران‌هابه عنوان پرچم دار سازندگی در مناطق محروم و آسیب دیده، با دانش جوانان ایرانی گره‌گشایی می‌کند.
صلابت خدمت‌رسانی، عصاره‌ بی‌بدیل حضور در صحنه سازندگی

سرویس سیاسی باریش‌نیوز، دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی نظامی است که در نخستین روزهای پس از انقلاب در سال ۱۳۵۷ به فرمان بنیانگذار و رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد را اعلام کرد و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت. 
سپاه نهادی نظامی و بازوی مسلح برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی است.

پاسداران انقلاب اسلامی با شجاعت، مردانگی، ایثار و از خودگذشتگی در راه حفظ آرمان‏های والای انقلاب اسلامی و حراست از تماميّت ارضی جمهوری اسلامی، گام برداشته و حماسه‏های باشكوه آفريدند و سرمشق جوانان مؤمن و آزادی خواه جهان شدند.

این نهاد مقدس پس از فراغت از جنگ با عنوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله ، در راه مأموریت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه همه جانبه کشور، گام برداشت.

سپاه پاسداران افزون بر وظیفه اصلی خود که حفظ کیان اسلامی کشور بود، بر اساس فرمان مقام معظم رهبری، وارد میدان سازندگی شد و با اهدافی نظیر تداوم ارتباط  سپاه و مردم و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیروهای متخصص در توسعه کشور تمام تلاش خویش را به کار گرفت تا در راه آبادانی و عظمت کشور اسلامی ایران، حضوری فعّال و سازنده داشته باشد.

سپاه پاسداران در شرایط فعلی برای عبور از بحران‌ها بازیگر نقش اول است و به عنوان پرچم دار سازندگی در مناطق محروم و آسیب دیده، با دانش جوانان ایرانی گره‌گشایی می‌کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید