08:47|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1398 - 10:25
کد خبر: 13939
باریش گزارش می‌دهد:

کمبودهایی که می‌تواند خطر آفرین باشد

رعایت نکات بهداشتی برای کنترل تمام بیماری‌ها امری مهم و ضروری است که مراکز درمانی بیشتر از مکان‌های دیگر باید به آن توجه کنند.
کمبودهایی که می‌تواند خطر آفرین باشد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مراکز درمانی هم می‌توانند کنترل کننده انواع بیماری‌ها باشند و هم منتقل کننده آن پس ضد عفونی اینگونه مکان‌ها بسیار مهم است.

طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت، مردم سالم در شرایط معمولی نیازی به استفاده از ماسک ندارند زیرا هیچ شواهدی در مورد مفید بودن استفاده از ماسک برای محافظت از افراد غیر بیمار وجود ندارد.

استفاده از ماسک‌های مخصوص فقط برای افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط مستقیم دارند و همچنین کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، توصیه می‌شود.

اما این روزها پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های ارومیه با گلایه فراوان از کمبود اقلام بهداشتی خواستار رفع این مشکل هستند زیرا این افراد تلاشگر نیز نگران سلامت خود هستند.

مسئولین علوم پزشکی ارومیه باید به خاطر داشته باشند که تنها یک غفلت برای آلوده کردن یک بیمارستان کافی است.

کمبود ماسک و دستکش در مراکز درمانی

یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت با ارسال پیامی اعلام کرد: اقلام بهداشتی این روزها به سختی یافت می‌شود و این موضوع کادر درمانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شد تا کادر درمان برای بهداشتی بودن کارها اقدام به خرید اقلام بهداشتی با هزینه خود کند.

مخاطبان باریش نیوز ادامه داد: کمبود ماسک و دستکش این روزها باعث شده یا اقلام بهداشتی در بازار نایاب شود و یا با قیمت بسیار بالایی به فروش برسد.

خرید غیر ضروری اقلام بهداشتی توسط شهروندان

یکی از مخاطبان باریش نیوز با نام کاربری علی در رابطه با استفاده از اقلام بهداشتی اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا شهروندان در اقدامی غیر حرفه‌ای تمام اقلام بهداشتی در بازار را خریداری کردند.

وی افزود: اگر آگاهی مردم را در رابطه با راه‌های پیشگیری از انواع بیماری‌ها بالا ببریم دیگر سودجویان نیز نمی‌توانند از این مسائل سوءاستفاده کنند.

این مخاطب باریش نیوز اعلام کرد: اقلام بهداشتی در بیمارستان‌ها نایاب شده است و ما مجبور به خرید اقلام بهداشتی شدیم از شهروندان انتظار داریم در این شرایط با خریدهای غیر ضروری کار را برای ما سخت نکنند.

زمینه‌های جدیدی برای سودجویان فراهم شده است

شبنم از دیگر مخاطبان باریش نیوز اعلام کرد: هیچ‌گونه اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای خرید اقلام بهداشتی باید دوبرابر مبلغ گذشته را پرداخت کنیم زیرا علاوه بر کمبود اقلام بهداشتی نظارتی درستی نیز در بازار وجود ندارد.

این مخاطب بیان کرد: از مسئولین تقاضا داریم این موضوع را جدیت پیگیری کنند زیرا سودجویان همیشه آماده این‌گونه زمان‌ها هستند.

با توجه به این گفته‌ها می‌توان دریافت که استفاده از ماسک برای افراد معمولی ضرورتی ندارد اما این در حال است که گروهی از تضمین کنندگان سلامت جان مردم حتی ماسکی برای حفاظت از خود در محیط هایی که امکان الودگی آنها بالاست، ندارند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید