06:08|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1398 - 11:05
کد خبر: 13756
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

افزایش 57 درصدی کمک‌های مردمی در آذربایجان‌غربی

علیرغم وضعیت نامتناسب اقتصادی کمک‌های مردمی در کمیته امداد در 9 ماهه نخست سال جاری، 57 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
افزایش 57 درصدی کمک‌های مردمی در آذربایجان‌غربی

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: در حال حاضر5 هزار و 350 نفر مشمول طرح محسنین در سطح استان شناسایی شده که این افراد در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی مناسب نیست نیاز به حمایت دارند.
وی افزود: در کنار افرادی که برای طرح محسنین شناسایی شدند، 23 هزار نفر حامی نیز وجود دارد اما سرانه حمایت حامیان قابل توجه نیست.
این مسئول ادامه داد: افرادی که قصد دارند از مشمولان طرح محسنین حمایت کنند می‌توانند با 10 هزار تومان به صورت ماهیانه از این افراد حمایت کنند و از اجر معنوی آن بهره‌مند شوند.
سهندی گفت: در حال حاضر حامیانی هستند که با توجه به اینکه از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند اما از مشمولان طرح محسنین حمایت می‌کنند و از این طریق سبب کار خیر و پسندید‌ه‌ای شدند.
وی در ادامه گفت: بسیاری از حامیان از دوران کودکی سرپرست کودکان یتیم را در اختیار دارند و آن را تا دوران دانشجویی و ازدواج همراهی و هزینه‌های آن را تقبل می‌کنند.
سهندی خاطرنشان کرد: علیرغم وضعیت نامتناسب اقتصادی کمک‌های مردمی در کمیته امداد در 9 ماهه نخست سال جاری، 57 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی گفت:  123 میلیارد تومان از دریافتی کمیته امداد در برابر 181 میلیون نفر رقم بسیار ناچیزی است و متاسفانه افرادی که نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد هستند، اولین گروه‌هایی به شمار می روند که در مواجهه با شرایط اقتصادی یا بلایای طبیعی آسیب می‌بینند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه سرانه حمایت از طرح محسنین در آذربایجان‌غربی پایین‌تر از حد مطلوب بوده و نیاز است تا مردم بیشتر در این طرح مشارکت کنند و از اجر معنوی آن بهره‌مند شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید