08:18|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1398 - 07:35
کد خبر: 13318
وزیر بهداشت و درمان در آذربایجان‌غربی؛

پرونده الکترونیک سلامت برای 80 میلیون نفر به سرانجام رسید

در سال جاری طرح اجرای پرونده الکترونیک برای 80 میلیون نفر در کشور به سرانجام رسیده است.
پرونده الکترونیک سلامت برای 80 میلیون نفر به سرانجام رسید

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشور امروز صبح 23 آبان ماه در آیین افتتاحیه بیمارستان حضرت فاطمه(س) میاندوآب، با بیان اینکه در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی در عرصه نظام سلامت داشتیم، اظهار کرد: پیش از انقلاب از یک‌هزار کودک 120 کودک به یک سالگی نمی‌رسید و بسیاری از زایمان‌ها ناموفق بود.

وی با اشاره به تعداد مراکز بهداشت درمانی روستایی و خانه‌های بهداشت قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون در چهل سال گذشته 25درصد بود اما اکنون به لطف انقلاب اسلامی 19 هزار خانه بهداشت در اقصی نقاط کشور داریم و پوشش واکسیناسیون نزدیک به صددرصد است.

نمکی با اظهار خرسندی از اینکه یک ماه پیش از سازمان جهانی بهداشت گواهی حذف سرخک را گرفتیم، افزود: پرونده الکترونیک سلامت هم اینک برای 80 میلیون جمعیت کشور به سرانجام رسیده و 9 میلیون جمعیت بدون دفترچه بیمه به مجموعه بیمه‌شدگان اضافه شدند.

این مقام مسئول یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت که به روشنی از حرکت‌های مهم در کاهش پرداخت از جیب بیماران و توسعه زیرساخت‌ها در مناطق محروم تلاش بسیاری کرده است و کوشش‌ها جهت ماندگار کردن طبیب و کادرپزشکی در مناطق کمتر توسعه‌یافته است.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه امنیت پایدار توسط مرزنشینان برخوردار فراهم می شود، بر ضرورت ورود بخش خصوصی در حوزه درمان تاکید کرد و افزود: باید انگیزه و زمینه سرمایه‌گذاری بدون ریسک و مطمئن برای این افراد مهیا شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید