08:08|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مهر 1398 - 13:40
کد خبر: 13148
یادداشت:

بوستان‌های ارومیه استاندارد لازم را ندارند

فضاهای سبز نیز دارای استانداردهایی از قبیل کف‌پوش، مبلمان، سایه دهی، پارکینگ و روشنایی از مهم‌ترین آن‌ها است اما هیچ کدام از این استانداردها را یکجا در پارک‌های ارومیه نمی‌توان یافت.
بوستان‌های ارومیه استاندارد لازم را ندارند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اولین پارک گل‌های ارومیه این روزها خالی از گل و در بدترین شرایط نظارتی و حمایاتی مدیریت می‌شود .  

پارک گل‌های ارومیه یکی از زیباترین پارک‌های شهر بود البته فقط در زمان جشنواره گل‌ها و پس از آن دیگر گلی در کار نبود.
واژه پارک در ذهن همه عموم مکانی آرام و ساکت، سرسبز و زیبا، نزدیک مکان‌های خرید است اما تررد ماشین‌های بزرگ سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند که آرامش را در پارک به هم می‌زند.

این پارک در حال حاضر فقط نشان از خاک و المان ‌های نابود شده دارد گلدان‌ها خالی از گل هستند درحالی که قرار بود وجود گل در این پارک دائمی باشد.

ارومیه را در حالی قطب گردشگری معرفی می‌کنند که حتی یک پارک ایده آل هم ندارد و مسئولین فقط شعاردهی را آموخته‌اند.

بسیاری از امکانات این پارک با اتمام زمان جشنواره جمع آوری شد و تا جشنواره دیگر خبری از آن‌ها به گوش نمی‌رسد حتی مسیر دوچرخه سواری نیز استاندارد نیست و اگر غفلت کنند داخل شهرچایی می‌افتند.

مکان مناسبی برای بازی و تفریح کودکان هم وجود ندارد که یک اشکال بزرگ برای پارک است و این باعث کم شدن حضور شهروندان در این پارک می‌شود.

ساماندهی و به‌سازی پارک گوللر باغی برای یدک کشی عنوان قطب گردشگری مهم است اما گویا مسئولین ذی ربط اقدام چندانی در این پارک انجام نداده و آنچه هم انجام شده خود هم اکنون محل اشکال است.

همه این‌ها را نیز کنار بگذاریم آبیاری نادرست این پارک باعث اسراف آب می‌شود مسئولین پاسخگوی مشکلات به وجود آمده، باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید