11:37|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 - 19:48
کد خبر: 9939
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفت و گو با باریش :

‎قطعی برق باعث ایجاد مشکلاتی در آبیاری درختان و فضای سبز شده است

قطعی برق شهرستان ارومیه در ساعات مختلف روز باعث به وجود آمدن مشکلاتی در موضوع آبیاری درختان و فضای سبز شده است .
‎قطعی برق باعث ایجاد مشکلاتی در آبیاری درختان و فضای سبز شده است

علی شایگان ، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت :  قطعی برق شهرستان ارومیه در ساعات مختلف روز باعث به وجود آمدن مشکلاتی در موضوع آبیاری درختان و فضای سبز شده است و با توجه به حجم‌ بالای میزان مصرف آب در فصل گرما با قطع شدن برق با مشکل آبگیری تانکرها و آبیاری مکانیزه مواجه می شویم چون این‌ مراحل  نیاز به وجود پمپ آب که با وجود برق کار می کند دارد.


شایگان افزود :با توجه به کمبود آب پشت سد ها و عدم رهاسازی این آب ها و کمبود آب برخی نهرها  آبیاری فضاهای سبز و چمن ها کاهش می یابد،با این حال صرفه جویی در مصرف آب در اولویت این سازمان قرار دارد.

وی در ادامه افزود : چند سالی است طرح مکانیزه کردن آبیاری درختان و فضاهای سبز را شروع کردیم و چندنمونه از میدان های پر تردد شهر ارومیه به سیستم آبیاری قطره ای و هوشمند مجهز شده اند تا از هدر رفت آب جلو گیری شود و با وجود تخصیص بودجه به فکر هوشمند سازی بقیه نقاط سبز شهری هستیم.

 

شایگان رئیس سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهرداری در مورد کمک مردم بیان داشت : خواهشی که از مردم در این برهه ی سخت داریم این است که   با آبیاری درختان جلوی در خانه هایشان به این سازمان ‌کمک ‌کنند.

 

 

شایگان در پایان افزود : جهت جلوگیری از تبخیر زود هنگام آب ،حداقل در مناطقی که این امکان وجود  دارد آبیاری فضای سبز در ساعات اولیه صبح و یا آخر شب اقدام می شود  و امیدواریم با رفع قطعی برق و وجود آب در رودخانه های شهر  این مشکلات پایان یابد .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید