03:39|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 27 تیر 1397 - 10:33
کد خبر: 9935
یادداشت :

پنل های خورشیدی راهکاری مناسب جهت جلوگیری از خاموشی و تصادفات شهری است

مسولین باید تدابیر لازم را قبل از فرا رسیدن تابستان، پیشنهاد و اجرایی کنند تا در گرمای طاقت فرسا، هیچ صنف و قشری با توجه به شرایط اقتصادی دچار مشکل نشوند.
پنل های خورشیدی راهکاری جهت جلوگیری از تصادفات

سرویس اجتماعی باریش نیوز : در ایام قدیم بیشتر نقاط کشور با نبود برق سپری شد اما با ظهور وسایل الکتریکی، رواج شهر نشینی و به روز شدن جوامع، هم اکنون در بیشتر نقاط روستاها شاهد وجود برق به دلیل اساسی بودن آن هستیم، تولید برق در کشورمان از طریق توربین های آبی، بادی، صفحه های خورشیدی و انرژی اتمی صورت می‌گیرد اما عمده تولید برق از طریق توربین های کشور که در بیشتر سدها تعبیه شده است تولید می‌شود.

چند مورد از علل اصلی کم آبی پشت سدها وکاهش تولید برق عبارت است از: پایین بودن بارش ها در چند سال اخیر، افزایش جمعیت کشور، ازدیاد وسایل برقی، مصرف برق و مصرف بی رویه آب و برق در کشور به دلیل قیمت پایین آن نسبت به سایر کشورها است.

باتوجه به فرا رسیدن تابستان و افزایش دما، به تبع شاهد استفاده از وسایل سرمایشی خارج از الگوی مصرف استاندارد و در پی آن بروز خاموشی احتمالی هستیم، لذا باید متذکر شد که خاموشی ها مختص به یک شهر یا استان نیست، همچنین قطعی برق در سرتاسر کشور مشکلاتی را برای مردم، اصناف، و سایر موارد را به وجود آورده که قابل پیگیری و بررسی است.


در ادامه موارد ذکر شده می‌توان خاطر نشان کرد که امسال قطعی برق باعث تغییر ساعات کار ادارات جهت صرفه جویی در مصرف برق  شده است که ازین حیث با توجه به اهداف در نظر گرفته شده برای صرفه جویی باید به مشکلات پیش آمده برای کارمندان به دلیل مشقت در تردد نیز اشاره کرد. نبود وسایل نقلیه عمومی در ساعات اولیه صبح هزینه های زیادی را برای حضور در محل کار پیش روی کارمندان قرار داده است.

لذا جهت رفع مشکلات تردد کارمندان باید تدبیری را چاره اندیشید که از این رو می‌توان به تغییر ساعات شروع به کار وسایل نقلیه عمومی جهت رفع این مشکل اشاره کرد.


یکی از مهمترین مشکلاتی که در پی قطعی برق با آن مواجه هستیم، خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی و ایجاد ترافیک و هرج و مرج در داخل شهر است، برای رفع این‌ اهم می‌توان از پانل های خورشیدی و یا  تمهیدات دیگر در‌ مواقع خاموشی ها در نظر گرفت تا باعث قفل شدن شهر بخاطر ترافیک نشود همچنین می‌توان ساعات خاموشی را با راهنمایی و رانندگی هماهنگ شد تا با حضور ماموران راهنمایی و رانندگی این مشکل در سریعترین زمان ممکن برطرف شود.


از دیگر مشکلات پیش رو آمده برای شهروندان عدم تطابق خاموشی ها در اطلاعیه قطعی برق، افزایش زمان خاموشی ها در مناطق مختلف شهر، تکرار قطعی برق در روز با وجود اطلاع رسانی های قبلی میباشد.


برای برون‌ رفت از این‌ مشکل شهروندان باید با صرفه جویی این مشکل اساسی کشور را مدیریت کنند، لذا باید متذکر شد صرفه جویی کم‌ مصرف کردن ‌نیست بلکه درست و به میزان نیاز مصرف کردن است ، که تمام ارگان ها، ادارات، کارخانه ها و سایر گروه های صنعتی و تولیدی را شامل می‌شود.


با در نظر گرفتن موارد یاد شده مسِولین نیز باید تدابیر لازم را قبل از فرا رسیدن تابستان، پیشنهاد و اجرایی کنند تا در گرمای طاقت فرسا، هیچ صنف و قشری با توجه به شرایط بحرانی اقتصادی دچار مشکل نشوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید