16:08|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 25 تیر 1397 - 09:48
کد خبر: 9923
یادداشت :

ترافیک شدید جاده چی‌چست معضلی برای همشهریان

وجود جشنواره های مختلف و شهربازی ارومیه در دهکده ساحلی چی‌چست سبب شده همشهریان تردد بسیاری به این منطقه داشته باشند. اما به سبب تک بانده بودن این جاده، شاهد ترافیک شدید و سرسام آوری هستیم که سبب آزردگی همشهریان می‌شود.
ترافیک شدید جاده چی‌چست معضلی برای همشهریان

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ دهکده ساحلی چی چست با وجود شهر بازی و انجام مراسمات و جشنواره های خاص فصلی و شهری فرصت خوبی برای گردشگری و تفریح خانواده ها ایجاد کرده است و این جای بسی امیدواری برا رونق شهر ارومیه دارد ولی به دلیل فاصله زیاد از شهر در مورد حمل و نقل و خدمات رفاهی دچار مشکل می باشد.


استقبال خوب مردم از این جشنواره ها و این دهکده ساحلی باعث شده است همه مردم به دلیل نبود وسیله ی نقلیه عمومی با وسیله نقلیه شخصی به این منطقه تردد کنند که باعث ترافیک شدید و کندی در عبور و مرور شده است.از دلیل اصلی این مشکل می توان به ظرفیت کم جاده یعنی تک بانده بودن این جاده اشاره کرد و در دیگر موارد به کمبود این موارد که باعث ترافیک می شود عدم وجود پارکینگ های مدیریت شده که باعث ترافیک شدید دم در مجموعه می شود.


در صورت وجود فراوانی وسایل نقلیه عمومی در جشنواره های مختلف و آخر هفته ها می توان نسبت کمی از بار ترافیک این جاده کاهش داد. تردد زیاد در این جاده درست است باعث رونق مغازه ها در این جاده شده است ولی بعضی مواقع عامل بیشتر تصادفات و اختلال در امر رفت و آمد روستائیان می شود.البته استقرار ماشین های پلیس راهور و ماموران این ارگان هم در بیشتر قسمت های این جاده میتواند باعث دلگرمی و راحتی تردد در این راه باشد. باید همه ارگان ها دست به دست هم دهند این مشکل این‌مجموعه تفریحی حل شود تا بتوان شهر ارومیه را به شهر بانشاط تبدیل کرد.


نباید از نقش مردم‌ در رفع این مشکل هم غافل شد و مردم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و صبوری میتوانند این مشکل را بهبود ببخشن.البته در صورت تجهیز این مسیر به اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی مردم بجای استفاده از وسایل شخصی از این موارد می توانند استفاده کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید