08:16|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 05 تیر 1397 - 13:28
کد خبر: 9803
یادداشت:

یوزهای تیزپا مایه عزت و افتخار ایران و ایرانی/دل ایرانی‌ها میان مشکلات انبوه اقتصادی شاد شد

ایران سربلند، دنیا ایران و ایرانی را ستود. جام جهانی 2018 روسیه با تمامی تلخی‌ها، سختی‌ها، شیرینی‌ها و استرس‌ها شب گذشته برای ایران و ایرانی وداعی باشکوه ساخت به شکلی که بزرگترین نشریات و باتجربه‌ترین و زبده‌ترین کارشناسان فوتبال جهان به تعریف و تمجید از پسران کارلوس کی‌روش پرداختند و رقابت خارق‌العاده ملی‌پوشان غیور ایرانی را مورد ستایش خود قرار دادند.
دل ایرانی‌ها میان مشکلات  انبوه اقتصادی شاد شد

سرویس ورزشی باریش نیوز: ایران سربلند، دنیا ایران و ایرانی را ستود. جام جهانی 2018 روسیه با تمامی تلخی‌ها، سختی‌ها، شیرینی‌ها و استرس‌ها شب گذشته برای ایران و ایرانی وداعی باشکوه ساخت به شکلی که بزرگترین نشریات و باتجربه‌ترین و زبده‌ترین کارشناسان فوتبال جهان به تعریف و تمجید از پسران کارلوس کی‌روش پرداختند و رقابت خارق‌العاده ملی‌پوشان غیور ایرانی را مورد ستایش خود قرار دادند.

در قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2018 هنگامی که غیور مردان ایرانی با قهرمان جهان(اسپانیا)، قهرمان اروپا(پرتغال) و قهرمان آفریقا(مراکش) همگروه شد بسیاری از هم وطنان و کارشناسان فوتبالی چه داخلی و چه خارجی شانسی برای  یوزهای تیزپای ایرانی متصور نبودند اما غافل از آنکه ایرانی‌‌ها مرد روزهای سخت و دشوار بوده و هستند و این مبحث در هر 3 مسابقه تیم ملی فوتبال در سرزمین تزارها مقابل قدرتنمدترین تیم‌های جهان قویا اثبات کردند.

فوتبال ایران برای اغلب فوتبال دوستان جهان نا آشنا بود و به غیر از چند بازیکن از جمله علی دائی، علی کریمی، کریم باقری و مهدی مهدوی کیا که از جرگه اسطوره های بزرگ فوتبال ایران هستند چهره آشنایی در فوتبال جهان نداشت ولی حال شاگردان کی‌روش که با تیپی بسیار خاص فوتبال تیمی را به نمایش می‌گذارند، فوتبال ناب و متعصابه ایرانی را به جهانیان معرفی کردند.

ایران و ایرانی به بازی‌های دلیرمردانه و شجاعانه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران افتخار می‌کنند و حال تیم خود را میان تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی 2018 یک سر و گردن بالاتر می‌بینند. بله درست است باید کلاه از سر برداشت و گفت بچه‌ها مچکریم چرا به اذعان خیل عظیمی از کارشناسان در سراسر دنیا در خصوص عملکرد تیم کی روش همگی بر یک جمله تاکید داشتند: این تیم، قابل احترام ترین و جنگنده ترین بود.

ایرانیان سرتا سر جهان درخشش فرزندان خود را در جای جای این سرزمین سرافراز جشن گرفتند و برخود بالیدند که چنین دلاورانی از جمهوری اسلامی ایران از میان انبوهی از مشکلات اقتصادی و سیاسی سربلند بیرون آمدند وبه شکلی حال باید به سران کشورهایی که مقابل آمریکا سر تعظیم فرود می‌آورند و از انجام مسابقه دوستانه با ایران طفره می‌روند و همچنین شرکت نایکی گفت که ما ایرانی هستیم مرد روزهای سخت بله ما بدون شما سربلندیم و می‌توانیم به اهداف بزرگ خود دست یابیم.

یوزهای ایرانی که مردم کشور را در سخت‌ترین وضعیت اقتصادی و زندگی خوشحال و شاد روانه خیابان‌ها کردند حال وظایف به نسبت سنگین‌تری را دارند، شاگردان غیور کی‌روش جام ملت‌های آسیا 2019 را در مقابل چشمان خود می‌بینند، مسابقاتی که می‌تواند ایران و ایرانی را از هرگونه دلهره و نگرانی و مشکلات جدا سازد و روزگاری شاد برای ایرانیان فراهم سازد.

 

یادداشت: عرفان میرابی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید