19:42|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1397 - 14:22
کد خبر: 9593
مدیر‌کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت و گو با باریش:

اطعام به 125 هزار نفر از برنامه های شاخص ماه رمضان امسال/کمیته امداد همواره کوشیده عزت وکرامت افراد را حفظ کند

ماه رمضان را می‌توان اوج فعالیت‌های کمیته امداد دانست. کمیته امداد دارای 3 جشن ملی و معنوی در طول سال است و امسال نیز می‌توان اطعام به 125000 نفر از نیازمندان توسط خیرین را از برنامه های شاخص امسال در این ماه دانست.
اطعام به 125 هزار نفر از برنامه های شاخص ماه رمضان امسال

مدیر‌کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز گفت: ماه رمضان را می‌توان اوج فعالیت‌های کمیته امداد دانست. کمیته امداد دارای 3 جشن ملی و معنوی در طول سال است و امسال نیز می‌توان اطعام به 125000 نفر از نیازمندان توسط خیرین را از برنامه های شاخص امسال در این ماه دانست.

عزیزسهندی افزود: تا به امروز نیز تعداد 25000 پرس غذای گرم(افطاری) و 9000 سبدغذایی(جیره خشک) توسط خیرین گرانقدر در سطح استان تعهد شده است. همچنین به 11 هزار و 700 نفر از ایتام استان در ماه رمضان مشمول اکرام می‌شوند. از سوی طرح محسنین نیز در استان جاری است و به دنبال افزایش و جذب حامی بیشتر در این طرح هستیم.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح مفتاح الجنه اظهار کرد: در این طرح نیز بازدید از 2 هزار و742 خانواده در دستور کار قرار دارد. این بازدید ها با حضور مسئولین شکل خواهد گرفت و هدف این است که به اقتضای مشکل خانواده، مسئول مربوطه همراه باشد تا به مشکلاتشان رسیدگی شود.

عزیز سهندی افزود: در هفته اکرام واطعام، بازارچه اشتغال و خودکفایی در ارومیه با 12 غرفه در محل پارک ائللر‌باغی از سوم خرداد به مدت هشت روز برگزار می‌گردد. این طرح با مشارکت شهرداری شکل خواهد گرفت.

وی گفت: در بازارچه خود اشتغالی، غرفه خدمات رایگان حقوقی نیز صورت خواهد گرفت. همچنین برای جمع آوری ذکات فطریه، روز قدس، لیلالی شب قدر نیز برنامه های ویژه ای در نظر داریم.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در خصوص زنان سرپرست خانوار در سطح استان نیز گفت: 40 هزار خانوار سرپرست زن در استان وجود دارد که حدود 60 درصد از مشمولین را فرا می‌گیرد. در تلاش هستیم تا برای زنان سرپرست خانوار، طرح خود اشتغالی ارائه گردد و بسته هایی برای ازدواج مجدد یا بازگشت به زندگی قبلی صورت می‌پذیرد.

سهندی خاطر نشان کرد: اصلی ترین هدفی که کمیته امداد دنبال می کند حفظ کرامت و عزت نفس افراد است و این موضوع از موارد مهمی است که همواره تلاش کرده ایم بدان توجه ویژه ای داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید