08:21|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1397 - 12:13
کد خبر: 9556
باریش بررسی می کند:

گلایه مردم از عوارض 5500 تومانی پل میانگذر شهید کلانتری

هر چه تلاش کردیم با راه و شهرسازی و مسئول مربوطه در خصوص این افزایش عوارضی که سبب گلایه مندی مسافران و شهروندان شده مصاحبه ای داشته باشیم متاسفانه کسی جوابگو نبود و پاسخی دریافت نکردیم. فعلا به انعکاس خبر بسنده می‌کنیم و پیگیر خواهیم بود تا بتوانیم پاسخگوی دغدغه و ابهام مردم باشیم.
گلایه مردم از عوارض 5500 تومانی پل میانگذر شهید کلانتری

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، باجه های عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه از مسافرانی که قصد عبور از این مسیر را دارند مبلغ 5500 تومان دریافت می‌کند در حالی که این مبلغ در سایر عوارضی ها بسیار کمتر است و همین سبب ناراضایتی برای شهروندان و مسافران شده است. طی پیامهایی که به پایگاه خبری باریش‌نیوز ارسال شده است افراد و شهروندان از این امر بسیار گلایه مند هستند و این موضوع را بی انصافی می دانند.

پل میانگذر شهید کلانتری دریاچه ارومیه روزانه ظرفیت عبور و مرور حدود 15 هزار وسیله نقلیه را دارد و با طول 1700 متر 2 استان را به هم وصل می‌کند و ۱۲۰ کیلومتر از مسیر تبریز - ارومیه را کاهش می‌دهد.

یکی از مخاطبین در پیام ارسالی به باریش‌نیوز نوشته بود: من دانشجو هستم و هفته ای چند بار مجبورم از ارومیه به تبریز سفر کنم و واقعا افزایش قیمت عوارضی به 5500 برایم بسیار هنگفت و دور از انصاف است.

مخاطبی دیگر نیز به مبلغ بالای عوارضی شهید کلانتری اشاره و گفته است: یک سفر به اصفهان داشتم و کل عوارضی سفر در این مسیر طولانی 15000 تومان شد برایم عجیب است که براساس کدام قانون و شرایطی عوارضی مبلغ 5500 تومان را از شهروندان کسب می‌کند.

«عبدالکریم حسین زاده» با بیان اینکه نوع راه عوارض را تعیین می‌کند، افزود: بر اساس قرارداد پیمانکار با وزرات راه و شهرسازی عوارض تا دوران بازگشت سود سرمایه  دریافت خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی درباره تعیین قیمت عوارض در قرارداد گفت: بازگشت سود و میزان هزینه دریافت شده به عواملی مانند مدت قرارداد، نوع راه شامل آزادراه و بزرگراه و کیفیت خدمات ارائه شده در جاده بستگی دارد.
این عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی درباره قیمت سایر عوارضی‌های کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط گوناگون، ترافیک بر هزینه دریافت شده تاثیر دارد و در مسیرهایی با رفت و آمد زیاد مبلغ کمتری دریافت می‌شود. حسین زاده با بیان اینکه ترافیک جاده شهید کلانتری حتی در روزهای اوج یک سوم ترافیک جاده کرج به تهران است، ادامه داد: در صورتی که عوارض جاده شهید کلانتری نیز همانند سایر نقاط باشد، مدت بازگشت سود سرمایه طولانی می‌شود.
 وی با بیان اینکه یک فرمول ویژه برای بازگشت سرمایه و مصاحبه ترافیک روزانه و سالانه جاده‌ها در نظر گرفته می‌شود، افزود: البته شورای ناظر با توجه به ترافیک قیمت را تصویب می‌کند.

هر چه تلاش کردیم تا  با راه و شهرسازی و مسئول مربوطه در خصوص این افزایش عوارضی که سبب گلایه مندی مسافران و شهروندان شده مصاحبه ای داشته باشیم متاسفانه کسی جوابگو نبود و پاسخی دریافت نکردیم. فعلا به انعکاس خبر بسنده می‌کنیم و پیگیر خواهیم بود تا بتوانیم پاسخگوی دغدغه و ابهام مردم باشیم..

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید