18:00|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1397 - 02:17
کد خبر: 9319
باریش گزارش می‌دهد؛

عشاق والیبال آذربایجان در انتظار تداعی خاطرات شیرین پگاه و آذرپیام/تکلیف سهمیه دوم والیبال ارومیه چه خواهد شد؟

ارومیه از دیرباز به عنوان مهد والیبال ارومیه آسیا مطرح بوده است، اما عشاق والیبال حاضر در ارومیه هیچگاه شاهد کسب عنوان قهرمانی که تنها مقام و عنوان در خور و شایسته به شمار می رود نبوده اند و از سوی دیگر نیز در سال های گذشته از عوامل متعددی از جمله ضعف های مدیریتی و حواشی مختلف موجود رنج برده است.
عشاق والیبال آذربایجان در انتظار تداعی خاطرات شیرین پگاه و آذرپیام

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز؛ ارومیه از دیرباز به عنوان مهد والیبال ارومیه آسیا مطرح بوده است، اما عشاق والیبال حاضر در ارومیه هیچگاه شاهد کسب عنوان قهرمانی که تنها مقام و عنوان در خور و شایسته به شمار می رود نبوده اند و از سوی دیگر نیز در سال های گذشته از عوامل متعددی از جمله ضعف های مدیریتی و حواشی مختلف موجود رنج برده است.

سال گذشته تیم والیبال شهرداری ارومیه در سوپرلیگ والیبال ایران و شهرداری جوان ارومیه در لیگ دسته یک به مصاف رقبای خود رفتند که نتایجی متفاوت را بدست آوردند؛ شهرداری ارومیه با هدایت ساسان خداپرست در سوپر لیگ والیبال ایران نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرد و از تیم های فانوس بدست به شمار می رفت و در پایان به سختی با ایستادن در رتبه دهم جدول 12 تیمی در رقابت های سوپرلیگ والیبال ایران ایستاد.

اما در لیگ دسته یک والیبال ایران شهرداری جوان ارومیه با هدایت سرمربی جوان خود جاوید محسنی نیا توانست نتایج شگفت انگیزی را کسب کند و در پی آن موفق شد به فینال رقابت های لیگ دسته یک والیبال ایران راه یابد اما  در فینال قافیه را به رقیب قدرتمند خود واگذار کرد و به مقام نایب قهرمانی دسته یک بسنده کرد اما توفیق بزرگی را که دورناهای جوان آذربایجان بدست آوردند صعود به سوپر لیگ والیبال ایران بود.

با صعود دورناهای جوان به سوپرلیگ والیبال تعداد سهمیه ارومیه به 2 رسید؛ حال پرسش های زیادی در این زمینه وجود دارد که مهم ترین آن نحوه تیم دهی و حمایت از تیم های ارومیه ای است، برای بررسی این موضوع خبرنگار سرویس ورزشی باریش نیوز به سراغ مسئولان مربوطه از جمله مرتضی پیری عضو شورای اسلامی شهر ارومیه و حسن وقاری مدیرعامل باشگاه فرهتگی ورزشی شهرداری ارومیه رفت و گفت و گوهایی را در این خصوص با هر دو مقام مسئول انجام داد.

مرتضی پیری عضو شورای شهر اسلامی شهر ارومیه در این گفت و گو در خصوص آخرین تصمیم گیری ها از سوی شورای اسلامی شهر ارومیه جهت تیم داری در سوپرلیگ والیبال ایران اظهار داشت: تلاش شورای شهر و شهرداری ارومیه بر آن است تا با هر دو سهمیه در سوپرلیگ والیبال ایران تیم داری کنیم و درمورد سرپرستی وکادر فنی هر دو تیم به دنبال بهترین گزینه ها هستیم تا با ایجاد شرایطی مناسب در کادر فنی و سرپرستی تیم به دنبال جذب بازیکن های مطلوب باشیم تا تیم های مناسبی را جهت کسب نتایج شایسته روانه مسابقات کنیم.

وی  در رابطه با میزان بودجه تعیین شده اظهار داشت: حدودا 12 میلیارد و 500 میلیون تومان برای دو تیم والیبال شهرداری ارومیه تعیین شده است که باید به بهترین شکل ممکن این بودجه مدیریت شود تا تیم ها مشکل مالی را برای حضور در سوپر لیگ والیبال نداشته باشند.

مرتضی پیری در پایان در خصوص سوال خبرنگار باریش که در راستای اعطای امتیاز سهمیه دوم  لیگ برتری به نهاد و ارگانی خصوصی مطرح شد، تصریح کرد: اولویت اول و اصلی شورای اسلامی و شهرداری ارومیه حفظ سهمیه به نام یکی از سازمان های شهرداری جهت رفع مشکل قانونی در اختیار داشتن یک تیم است ولی اولویت دوم استفاده از اسپانسر و حامی مالی بومی شهر ارومیه خواهد بود.

حسن وقاری مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در این گفت و گو در خصوص برگزاری جلسه با ساسان خداپرست و جاوید محسنی نیا سرمربیان سال گذشته دو تیم شهرداری و شهرداری جوان ارومیه اظهار داشت: چندین جلسه برگزار خواهد شد تا با توجه به رایزنی ها و مشورت های انجام شده تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

وی در خصوص حمایت مجموعه شهرداری ارومیه از هر دو سهمیه لیگ برتری والیبال تصریح کرد: مبحث قانونی که در این زمینه وجود دارد بایستی رفع گردد تا بتوان با دو تیم در رقابت ها حاضر شد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص تعیین اعتبارات مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه ضمن اشاره بر بودجه 12 میلیارد و 500 میلیون تومانی اظهار داشت: بودجه تعیین شده برای تمامی تیم های تحت پوشش در رشته های ورزشی مختلف است و تنها مختص تیم های والیبال نیست؛ کافی و موثر بودن بودجه های تعیین شده با توجه به نحوه تیم بستن خواهد بود.

وقاری در پاسخ به سوال خبرنگار باریش نیوز که در راستای سیاست اصلی باشگاه مطرح شد گفت: سیاست باشگاه به داشته ها مربوط می شود و با استفاده از امکانات، بودجه و ابزارهای موجود سعی خواهیم داشت تا در بخش پایه و قهرمانی به موفقیت های لازم را بدست آوریم.

حال مهم ترین مبحث موجود در این زمینه رفع موانع قانونی است که راه های همچنون تغییر نام و همچنین به کار بردن مدیرعامل جداگانه برای هر دو تیم است که اکنون داغ ترین و به نوعی راه حل اصلی حضور هر دو تیم والیبال ارومیه در سوپرلیگ والیبال است، به هر حال آنچه که برای مردم والیبال دوست ارومیه مهم است حضور همزمان هر دو تیم در سوپرلیگ است چرا که عشاق والیبال در پی تداعی خاطرات شیرین پگاه و آذرپیام هستند.

گزارش: عرفان میرابی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید