11:48|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1397 - 23:06
کد خبر: 9301
شهردار کلانشهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

تلاش برای تبدیل ارومیه به محل صادرات محصولات کشاورزی/روزانه 2000 تن هندوانه از ارومیه صادر می شود

به دلیل نبود کامیون های یخچال دار در داخل این میزان از طریق کامیون های کشور ترکیه در میدان میوه و تره بار سازمان مشاغل شهری و فراوردهای کشاورزی شهرداری ارومیه بارگیری و به کشورهای اروپایی صادر می شود.
روزانه 2000 تن هندوانه از ارومیه صادر می شود

محمد حضرت پور شهردار کلانشهر ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز گفت: به دلیل نبود کامیون های یخچال دار در داخل این میزان از طریق کامیون های کشور ترکیه در میدان میوه و تره بار سازمان مشاغل شهری و فراوردهای کشاورزی شهرداری ارومیه بارگیری و به کشورهای اروپایی صادر می شود.

شهردار کلانشهر ارومیه افزود: این محصول ازجیرفت و شهرهای جنوبی کشور به میدان میوه و تره بار  ارومیه وارد می شود و مقرر شده انگور و سیب ارومیه در تابستان از این طریق به شهرهای جنوبی ارسال شود همچنین در تلاش هستیم ارومیه به عنوان محل صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شود.

حضرت پور افزود: استفاده از کامیون های کشور ترکیه با صرفه اقتصادی انجام می شود که لازم است در این زمینه از ظرفیت های داخلی حمایت ویژه ای شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با پیگیری صورت گرفته از طریق استاندار آذربایجان غربی و معاون عمرانی وی ، رئیس انجمن شر کت های حمل و نقل کشور و مدیرکل پایانه ها برخی مشکلات پیش آمده در صادرات این محصول در حال رفع و افزایش میزان صادرات  این محصول است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید