08:42|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1397 - 22:35
کد خبر: 9300
عضو شورای شهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش مطرح کرد:

امتیازات ویژه شهرداری و دولت به دارندگان بافت های فرسوده در ارومیه

برای اینکه شهر از خطر بافت های فرسوده در امان باشد و مردم نیز از احیای این بافت ها استقبال کنند لذا تخفیفات خاصی در تعرفه عوارض برای دارندگان بافت فرسوده لحاظ شده است.
امتیازات ویژه شهرداری و دولت به دارندگان بافت های فرسوده در ارومیه

حسین بخشایشی عضو شورای شهر ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: در راستای احیای بافت های فرسوده سالهااست همانند دیگر شهرداری های کشور شهرداری ارومیه نیز تلاش هایی داشته است و به همین جهت برای تشویق مردم امتیازاتی داده شده است.

عضو شورای شهر ارومیه اظهار کرد: برای اینکه شهر از خطر بافت های فرسوده در امان باشد و مردم نیز از احیای این بافت ها استقبال کنند لذا تخفیفات خاصی در تعرفه عوارض برای دارندگان بافت فرسوده لحاظ شده است تا به احیا یا بازسازی بنای خود اقدام کنند.

بخشایشی افزود: لذا در راستای تحقق احیای بافت فرسوده پروانه ساخت و ساز50 درصد  برای دارندگان این بناها رایگان گردید اما با وجود تلاش های سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری موفقیت چنانی در این راه تا به امروز کسب نشد.

وی با اشاره به اینکه امسال دولت نیز توجه ویژه ای به بافت فرسوده داشته است گفت: دولت و رئیس جمهور با توجه به حساسیت موضوع بافت های فرسوده و خطرساز بودن آن به هنگام وقوع بلایا لذا اهتمام ویژه ای به این امر لحاظ کرده است تا به تدریج احیای بافت های فرسوده که یک معضل است مرتفع شود.

عضو شورای شهر ارومیه خاطر نشان کرد: دولت برای احیای بافت های فرسوده برنامه هایی همچون جذب سرمایه گذاربرای بازسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است همچنین به دارندگان بافت فرسوده 20 درصد اضافه بر ملک خود واحدی تازه ساخت درون شهر که دسترسی به امکانات وجود دارد تحویل داده می شود.

بخشایشی در پایان ابراز امیدواری کرد و افزود: امید داریم با برنامه ها و امتیازاتی که دولت امسال در نظر گرفته است در امر احیای بافت های فرسوده در شهر ارومیه نیز موفقیت هایی به دست آوریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید