12:18|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397 - 04:24
کد خبر: 9241
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باریش:

نیازمند فعال سازی و رایزنی های اقتصادی در مرزهای بین المللی هستیم/ فعال سازی دیپلماسی اقتصادی منجر به حل مشکلات اقتصادی می شود

مبحث سرمایه گذاری مبحثی است که محدود به یک سال نبوده و در طی سال ها تکرار می شود و این سرمایه گذاری می تواند در تمامی حوزه ها اتفاق افتد.
 فعال سازی دیپلماسی اقتصادی منجر به حل مشکلات اقتصادی می شود

شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، گفت: در سال 96 ما شاهد سرمایه گذاری کشورهای اروپایی، قراردادهای تجاری در زمینه صنعت هواپیمایی،ریل و راه آهن،خودروسازی،نفت و گاز و همچنین صنعت برق به ارزش 90 میلیارد دلار بودیم.

وی بیان کرد: این سرمایه گذاری ها از سال گذشته  صورت گرفته و اکنون در حال شکل گیری  و پیگیری می باشد این سرمایه گذاری در حالی صورت گرفته که سال گذشته به نام اقتصاد مقاومتی مزین شده بود و هنوز هم ادامه دارد چرا که سرمایه گذاری مقوله ای نیست که محدود به یک سال و زمان مشخصی باشد بلکه در همه سال ها تکرار می شود.

شهروز برزگر در خصوص نظارت بر مرزها  و صادرات و واردات کالا خاطرنشان کرد:  امسال و در بودجه ۹۷ و برنامه ششم توسعه  در خصوص مبارزه با قاچاق کالا که از مرزها صورت می گیرد و یا برعکس واردات کالایی که غیر ضروری نیز می باشد دولت موظف و مکلف شده است که برخورد جدی با آن دسته از افراد داشته باشد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد:  برای اینکه بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل و مرتفع کنیم نیازمند فعال سازی  و رایزنی های اقتصادی برای ایجاد بازارهای فروش در آن سوی مرزها هستیم البته شاید بتوان نیز با فعال کردن دیپلماسی اقتصادی مشکلات مربوط به مباحث اقتصادی را که چندین سال است در کشور وجود دارد را مرتفع کنیم.

برزگر تاکید کرد:آذربایجان غربی از ظرفیت بالایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و صادرات کالا به کشورهای اطراف دارد چرا که با سه کشور عراق ترکیه جمهوری آذربایجان هم مرز بوده  که میتواند با ایجاد گمرک های جدید در راستای تحقق این امر گام های استواری را بردارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید