22:56|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1397 - 01:16
کد خبر: 9108
باریش گزارش می دهد:

تندباد دیگری در راه است/مسئولین آماده باش و مردم هوشیار باشند

با توجه به گزارشات و اخبار رسیده از سوی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تند باد دیگری برای روز پنج شنبه 9 فروردین ماه پیش بینی شده است.
تندباد دیگری در راه است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ تند بادی که شنبه در مورخ 4 فروردین ماه سال 97 رخ داد. حوادث و اتفاقات بسیاری را در پیش داشت و تا حدودی زندگی ساکنان استان آذربایجان غربی را  با قطعی برق، قطعی آب و تخریب اموال شخصی و عمومی مختل نمود از سویی با پخش شدن ذرات گرد و غبار بر فراز آسمان منجر به آلودگی هوا و طوفان نمکی در دریاچه ارومیه شد.

در پی تند باد روز شنبه آذربایجان غربی بسیاری از منازل و اماکن مسکونی و اموال شخصی و عمومی ساکنان تخریب و مردم دچار خسارت شدند و این تند باد حتی خسارت های مالی نیز به دنبال داشت.

باقر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش نیوز گفت: تند باد 4 فروردین ماه 1397 که در آذربایجان غربی روی داد  18 نفر از هم استانی هایمان  دچار مصدومیت شدند و متاسفانه در حادثه تند باد روز شنبه یک نفر نیز در قطور شهرستان خوی جان خود را از دست داد.

سعید موسوی معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان به مردم توصیه کرد: با توجه به سرعت وزش تند باد توجه به توصیه های زیر، ‌‌می تواند در کاهش خسارات احتمالی موثر باشد: دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم دوام، دوری از ساختمان های نیمه کاره و در حالِ ساخت، دوری از اشیاء قابل پرتاب و سُست؛ نظیر آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام ها استفاده می شود، کولرها و دوری از دکل ها، آنتن های فرستنده ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، داربست ها  همچنین شهروندان پارک نکردن خودروها در مکان هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام ، دیوار سُست و ... وجود دارد ( به ویژه مکان هایی که در موارد بالا ذکر شد ) مد نظر داشته باشند   توصیه می شود از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه، ‌‌جدا خوداری کنید.

با توجه به گزارشات و اخبار رسیده از سوی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تند باد دیگری برای روز پنج شنبه 9 فروردین ماه پیش بینی شده است.

اسماعیل سیمایی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار باریش نیوز در خصوص وضعیت هوای روز پنج شنبه تصریح کرد: پنج شنبه 9 فروردین ماه شاهد وزش باد شدید و گردو خاک بوده،  تا اواخر وقت و روز جمعه صبح شاهد بارندگی خواهیم بود، همچنین روند کند به صورت افزایش دما خواهد بود.

از این رو و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و خسارات و تلفاتی که چند روز پیش در استان آذربایجان غربی صورت گرفت لذا انتظار می رود مسئولین در آماده باش کامل در مقابله با این حادثه باشند و مردم هوشیار و نکات ایمنی را در نظر بگیرند تا خسارات به حداقل برسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید