05:20|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1396 - 12:26
کد خبر: 9040
باریش گزارش می دهد:

میوه ها و تاثیر هر کدام بر پیشگیری و بهبود بیماری ها

میوه هایی که در پیشگیری و بهبود بیماری سرماخوردگی تاثیردارند می توان به آناناس  اشاره کرد این میوه حاوی آنزیم " بروملاین" با خواص ضد التهابی می باشد. این آنزیم با عفونت ها مقابله کرده و باکتری ها را  نابود می سازد.
میوه ها و تاثیر هر کدام بر پیشگیری و بهبود بیماری ها

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز ؛ بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا بیش از سایر بیماری ها  در تماتمی فصول سال جولان می دهند در این میان بیش از درمان بیماری موضوع پیشگیری  حائز اهمیت است بایستی توجه کرد که  میوه ها نیز خواص درمانی ویژه ای برای پیشگیر ی از بیماری ها برعهده دارند لذا برای شناخت میوه ها و تاثیر آن ها در پیشگیری از بیماری ها گزارشی را ترتیب دادیم

اعلم رضائیه کارشناس پزشکی در گفت و گو با سرویس سلامت باریش نیوز گفت: بهترین میوه  برا ی پیشگیری از سرما خوردگی ، مرکبات و سبزی های تازه هستند که سرشار از ویتامین C می باشند، همچنین  لبنیات و پروتیین در پیشگیری و درمان سرماخوردگی بسیار موثرند.

کارشناس پزشکی درخصوص پیشگیری از بیماری ها افزود: رعایت بهداشت شخصی نظیر شست وشوی مکرر دست ها، استفاده از وسایل شخصی، تغذیه مناسب، خوردن صبحانه، دوری از استرس و تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از بسیاری بیماری ها به ویژه سرماخوردگی  موثر هستند،اگر سرماخوردگی درحد عفونت ویروسی ساده باشد، با رعایت بهداشت، تغذیه مناسب و خوردن سوپ مرغ و سبزیجاتی نظیر کرفس، هویج و پیاز و استراحت، سریع تر بهبودی حاصل می شود. مصرف مایعات فراوان، رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و بخور و مصرف به موقع داروهای تجویز شده در بهبودی سریع کودک تأثیر بسزایی دارد؛ استفاده از ماسک در کودکانی که به سرماخوردگی مبتلا هستند در مکان های مختلف به منظور پیشگیری از انتقال ویروس ضروری است.

وی با اشاره به این سوال اساسی و مهم که رعایت آن تاثیر به سزائی در کاهش  ابتلا به سرماخوردگی  را دارد افزود: میوه هایی که در پیشگیری و بهبود بیماری سرماخوردگی تاثیردارند می توان به آناناس  اشاره کرد این میوه حاوی آنزیم " بروملاین" با خواص ضد التهابی می باشد. این آنزیم با عفونت ها مقابله کرده و باکتری ها را  نابود می سازد، نوشیدن آب آناناس در تسکین گلودرد ، بدن درد و سرفه های سرماخوردگی هم مؤثر است.

اعلم رضائیه  درخصوص کیوی وخرمالو و نقش آنها در پیشگیری و بهبود سرماخوردگی ابراز کرد: کیوی سرشار از  ویتامین ث ویتامین هایی مانند A ، E در نیز درونش نهفته است، کیوی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی مؤثر است وتنها ایراد این میوه  ایجاد واکنشهای  حساسیتی  پوستی می باشد، خرمالو دارای سطح بالای ویتامین ث و در درمان سرماخورگی مؤثر است وهمچنین سبب تنفس راحت تر و تقویت سیستم ایمنی در مبارزه علیه عوامل بیماری زا می شود.

کارشناس پزشکی در خصوص خواص میوه ها در پیشگیری و درمان بیماریها افزود: سیب حاوی ویتامین A – B1-B2-B3-C و مواد معدنی کلسیم ، فسفر و آهن می باشد، سیب ، بدن را در مقابل سرماخوردگی محافظت می کند؛ سیرترکیبی به نام آلینین دارد که قادر به نابود کردن 23 نوع باکتری است، شلغم نیزمواد گوگردی موجود در آن میکرو ارگانیسم ها را تا حد زیادی از بین می برد.

وی در پایان با اشاره به خواص کلم، زنجبیل، فلفل قرمز و عسل در پیشگیری و درمان بیماری ها گفت: کلم در رفع گلودرد موثر و در درمان و بهبودی پنومونی می باشد، زنجبیل حاوی ضد ترکیبات ویروسی است فلفل قرمز نیز مؤثر در تخفیف علائم آنفولانزا است . کپسایسین که موجب تندی طعم فلفل می شود و به بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی و ویتامین ها به سلول های عفونی و بهبود بیماری ها کمک می کند و تندی آن موجب  کاهش احتقان  والتهاب  ریوی و سینوس  ها میشود وعسل همراه با موم در سیوزیت ، بیماری تنفسی و زکام مؤثر است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید