06:18|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1396 - 22:34
کد خبر: 8055

باید به صورت جدی با سد معبر که یک عرف جاری شده است برخورد شود

متاسفانه بسیاری از کسبه و تجار شهر تمامی فضای خیابان روبروی خود را حق خود می‌دانند و با سد معبر مانع از عبور و مرور راحت شهروندان شده که این معضل در خیابان های فرعی و کم عرض به علت نظارت کمتر ماموران سد معبر از وضعیت نامساعدتری برخوردار است.

باید به صورت جدی با سد معبر که یک عرف جاری شده است برخورد شود


علی شیخ محمدی نایب رئیس سازمان نظام مهندسی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص هدف اصلی سازمان نظام مهندسی گفت: اخذ تعهد محضری جهت اجرای ساختمان برابر نقشه های مصوب و اجرای کار مطابق پروانه ساختمانی و مجوز شهرداری از مالک ساختمان در مراجعه به سازمان نظام مهندسی و گزارش مهندس ناظر در صورت مشاهده مغایرت ساختمان با نقشه شهرداری یکی از اهداف سازمان می‌باشد.
 وی افزود: شهرداری مکلف است مطابق گزارشات مهندسین تخلفات را تدبیر و  برخورد نمایند، متاسفانه علی‌رغم گزارشات مهندسین ناظر و سازمان نظام مهندسی باز هم شاهد تخلفات ساختمانی هستیم، امیدواریم با تدابیر ادارات، سازمان ها و نهاد های مختلف و ارتقاء فرهنگ شهروندان این تخلفات کاهش پیدا کند.
شیخ محمدی در رابطه با معضل خیابان خواری خاطر نشان کرد: در گذشته موضوعاتی مانند زمین خواری مطرح بود ولی امروزه مقوله ای به نام خیابان خواری هم مضاعف بر تخلفات خیابانی شده است، بدین شکل که در یک معبر کوچه 6 متری،  دارای 4 متر سقف می‌باشد و این موضوع باعث ضایع شدن انتفاع، نور طبیعی، و سایر حقوق شهروندی می‌شود.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی در خصوص سد معبرها ادامه داد: بسیاری از کسبه و تجار شهر متاسفانه تمامی فضای خیابان روبروی خود را حق خود میدانند و با سد معبر مانع از عبور و مرور راحت شهروندان می‌شوند و این معضل در خیابان های فرعی و کم عرض به علت نظارت کمتر ماموران سد معبر از وضعیت نامساعدتری برخوردار است.
وی وظیفه مقابله با سد معبر را در حیطه شهرداری خواند و افزود: وظیفه شهرداری ها در این موارد بسیار مهم و حیاتی است، باید توجه داشت که شهر زیبا با شهروندان وظیفه شناس و مسئولین شهری و شهرداری پاسخگو تعریف می‌شود که شهرداری ها باید با سد معبر مغازه ها که عرف جاری شده است برخورد جدی داشته باشند، همچنین اجازه ساخت و ساز بی رویه و بدون ضابطه را نداده و با متجاوزین به حقوق شهروندی و خیابان خواران بصورت جدی برخورد کنند.
شیخ محمدی در پایان سخنان خود در خصوص انبوه سازی و نظارت ها تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی مخالف انبوه سازی نمی‌باشد منوط به اینکه مطابق طرح تفصیلی و مقررات ملی ساختمان و رعایت سطح اشغال و تعداد طبقات اجراء شود، پیشنهاد می‌شود شهروندان و انبوه سازان به شرکت ها و افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت جهت طراحی و اجرا مراجعه نمایند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید