12:31|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 09 دی 1396 - 21:56
کد خبر: 8039

صنعت برق کشور، انجام پروژه های کلان تحقیقاتی را می طلبد

پروژه های کلان تحقیقاتی صنعت برق صرفاً در حوزه برق نمی باشد و کلیه حوزه ها را اعم از منابع انسانی، محیط زیست، ورزش و سلامت کارکنان و ..... شامل می شود.

صنعت برق کشور، انجام پروژه های کلان تحقیقاتی را می طلبد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ مدیر کل دفتر تحقیقات و فن آوری شرکت توانیر با حضور در کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت تعامل و همفکری صنعت برق با دانشگاه ها گفت: سیاست های تحقیقاتی شرکت توانیر، توجه به بخش پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی در راستای گسترش تحقیقات کاربردی صنعت برق می باشد.

سیدمسعود تقوایی افزود: پروژه های کلان تحقیقاتی صنعت برق صرفاً در حوزه برق نمی باشد و کلیه حوزه ها را اعم از منابع انسانی، محیط زیست، ورزش و سلامت کارکنان و ..... شامل می شود.

مدیر کل دفتر تحقیقات و فن آوری شرکت توانیر در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ارائه پیشنهاد پروژه های غیر مرتبط با شرکت های توزیع نیروی برق، نحوه داوری پروژه ها و ویژگیهای مورد نیاز برای پروژه ها پرداخت.

 

* ضرورت حضور یک نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در کمیته تحقیقات شرکت ها

مدیر کل دفتر تحقیقات و فن آوری شرکت توانیر با اشاره به ترکیب کمیته تحقیقات و نحوه حضور نماینده از دانشگاه ها اعلام کرد: مطابق دستور العمل مربوطه، برگزاری جلسه کمیته تحقیقات شرکت ها با حضور ۶ نفر و یک نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ضرورت دارد.

وی در تشریح سخنان خود گفت: با ابلاغ رسمی از سوی مدیران عامل شرکت ها، حضور یک نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در جلسات کمیته تحقیقات شرکت ها مورد انتظار می باشد.

 

*تدوین استانداردها از طریق پژوهشگاه نیرو در دست اقدام است.

تقوایی با اشاره به اهمیت استانداردها در صنعت برق کشور اظهار داشت: بازنگری و تدوین استانداردها به پژوهشگاه نیرو محول شده است.

وی در رابطه با پیشنهاد استفاده از اساتید دانشگاه های کشور در بازنگری و تدوین استانداردها عنوان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، پروژه مذکور به پژوهشگاه نیرو به عنوان بازوی کمکی و اجرایی شرکت توانیر واگذار شده است که برای انجام پروژه، دو راهکار انجام پروژه توسط خود پژوهشگاه و یا واگذاری به شرکت های توزیع و بررسی نهایی توسط پژوهشگاه نیرو مفروض می باشد که پس از انجام اقدامات لازم، استانداردهای مصوب به شرکت های زیر مجموعه ابلاغ خواهد شد.

بنابراین گزارش در این جلسه در خصوص نحوه تجاری سازی پروژه ها، استفاده از پتانسیل نخبگان و صاحب نظران، نحوه حمایت از انجام پروژه های تحقیقاتی و .... بحث و تبادل نظر و توضیحاتی ارائه گردید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید