01:57|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1396 - 21:03
کد خبر: 8019

شکار در کل کشور ممنوع است/محیط بانان در رده‌ی نیروی انتظامی قرار خواهدگرفت

درحال حاضر شکار نه تنها در استان بلکه در کل کشور به علت وجود آنفولانزای فوق حاد تنفسی پرندگان مهاجر در کلیه حیات وحش‌ها ممنوع بوده و هیچ گونه مجوزی برای شکار صادر نمی‌شود. 

شکار در کل کشور ممنوع است/محیط بانان در رده‌ی نیروی انتظامی قرار خواهدگرفت

پرویز آراسته مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با حمایت از محیط بانان گفت: قانونی برای حمایت از محیط بانان درحال بررسی می‌باشد که با مصوبه لایحه ای در مجلس این اقشار در رده‌ی نیروی انتظامی قرار می‌گیرند بدین گونه که در هنگام مواجه شدن با مشکل، برخورد گلوله و کشته شدن به عنوان شهید محسوب شده و همانند اعضای نیروی انتظامی با آن‌ها رفتار خواهد شد.

وی در ادامه متذکر شد: محیط بانان در مناطق حفاظت شده هنگام برخورد با متخلفانی که به صورت غیر قانونی اقدام به شکار می‌نمایند درگیر شده و بعضا زخمی و یا کشته می‌شوند که بر اساس آمار به دست آمده در سال قبل فقط تعداد محدودی از محیط بانان زخمی شده بودند اگر بتوانیم از طریق آموزش و تعامل با افراد بدون هیچ گونه درگیری کار را پیش ببریم عمده مشکلات دراین حیطه حل خواهد شد اما در بعضی مواقع چاره ای جز درگیری برای محیط بانان برای مقابله با شکار غیر مجاز باقی نمی‌ماند.

آراسته در مورد آنفولانزای پرندگان نیز خاطرنشان کرد: درحال حاضر شکار نه تنها در استان بلکه در کل کشور به علت وجود آنفولانزای فوق حاد تنفسی پرندگان مهاجر در کلیه حیات وحش‌ها ممنوع بوده و هیچ گونه مجوزی برای شکار صادر نمی‌شود. 

مدیرکل محیط زیست استان در رابطه با ماهیگیری پشت سد اظهار داشت: در پشت سدهایی که کاربری آن تامین آب شرب و استفاده مردم است هیچ گونه مجوزی برای تکثیر آبزیان و ماهیگیری صادر نشده است اما در آب‌های قابل استفاده در بحث کشاورزی می‌توان با مطالعه و اخذ مجوز قلاب، ماهی گیری نمود، همچنین در بعضی از تالاب‌های حفاظت نشده فقط برای تک قلاب مجوز صادر می‌شود و رودخانه‌های مستعد و با ظرفیت به صورت مناقصه به اجاره محول شده‌اند. 
وی در پایان با اشاره به ممنوعیت شکار متذکر شد: مردم جامعه با توجه به ممنوعیت شکار در استان و کشور از هرگونه شکار و حمل اسلحه پرهیز کنند در غیر این صورت در هنگام مشاهده  از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید