00:07|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1396 - 20:03
کد خبر: 8000

در حوزه امداد و نجات نیازمند پرورش نیروهای زبده و توانمند هستیم/هلال احمر استان ازجمعیت های برتر در زلزله کرمانشاه شناخته شد

جمعیت هلال احمر یک موسسه غیر دولتی و به عبارتی یک نهاد عمومی و خدمت رسان محسوب می شود که  همواره در پی دنبال کردن اهداف بشر دوستانه خود می باشد و از عمده اهداف هلال احمر تلاش برای تسکین  درد بشراست.

در حوزه امداد و نجات نیازمند پرورش نیروهای زبده و توانمند هستیم/هلال احمر استان ازجمعیت های برتر در زلزله کرمانشاه شناخته شد

حسن محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: جمعیت هلال احمر یک موسسه غیر دولتی و به عبارتی یک نهاد عمومی و خدمت رسان محسوب می شود که  همواره در پی دنبال کردن اهداف بشر دوستانه خود می باشد و از عمده اهداف هلال احمر تلاش برای تسکین  درد بشراست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های این موسسه در زمینه های درمانی ، دارویی اظهار کرد: از جمله اهداف این سازمان که در اساسنامه قید شده است به تامین سلامت انسان ها می توان اشاره کرد ،کاروان های نیکوکاری و سلامت هلال احمر نیز در جهت تامین احترام انسان ها قدم برمی دارند.

محمودی با بیان اینکه هلال احمر بی طرفانه بامشکلات و حوادث روبه رو می شود افزود: در وقوع خطرات جمعیت هلال احمر همواره بی طرفانه حاظر می شود، در جامعه مردم را دعوت به صلح و صفا می کند زیرا یکی از اهداف این سازمان  تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در میان ملت ها محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه  تمامی اهداف جمعیت هلال احمر مقدس هستند تصریح کرد:در همین راستا به عنوان یک نهاد خیریه در کنار مردم باعزت و احترام همواره حضور داشته است زیرا متعلق به مردم و از خودشان است و هیچ گاه به مسائل از جنبه سیاسی ورود نکرده است.

محمودی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در راستای اهداف خود در حوزه های مختلفی تلاش می کند، که می توان به حوزه امداد و نجات اشاره کرد زیرا در برابر دولت متعهد هستیم که حوادث امدادی کشور را پوشش دهیم.

وی عملکرد حوزه امدادو نجات استان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حوزه امداد و نجات نیازمند پرورش نیروهای زبده و توانمند در راستای خدمات رسانی  به مردم هستیم و همواره در همین سمت و سو نیز گام برداشته و تلاش می کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: در تلاش برای تقویت بخش های آموزشی هستیم 17 دوره پیش بیمارستانی، 3دوره تخصصی امداد کوهستان و تمرین هایی همواره در این جهت انجام می شود و در جمع بندی کلی می توان گفت  خوشبختانه تیم امدادی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی هم از نظر عملی و آمادگی جسمانی جز نیروهای زبده است

محمودی با اشاره به حضور هلال احمر آذربایجان غربی در حادثه زلزله کرمانشاه گفت:در زلزله کرمانشاه جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از جمله جمعیت های برتر در سرعت عمل و اعزام تیم های امدادی شناخته شده است. 16 تیم امدادی شامل تیم آوار برداری اسکان اضطراری و سگ های نجات به منطقه زلزله زده اعزام شد همچنین امداد هوایی نیز در منطقه حاضر شد، دلیل این موفقیت و سرعت العمل را می توان افزایش  آمادگی تلقی کرد.

وی با اشاره به 5 دی ماه روز "کاهش بلایای طبیعی " اظهار کرد: در همین راستا مانور در شهرستان های سردشت ،سلماس، میاندوآب، خوی و ارومیه پیش بینی شده است که هرکدام در  روز مشخصی برگزار خواهد شد؛ این مانور با مشارکت مدیریت بحران استان و کارگروه امداد و نجات کل ادارات در سطح استان برای آمادگی بیشتر برای روبرویی با حوادث برگزار خواهدشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید