22:46|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1396 - 19:39
کد خبر: 7977

ارومیه واقعا یک شهر مذهبی نیست/تبلیغات مذهبی در ارومیه کم می‌باشد

بسیاری از افرادی که برای حفظ قرآن اقدام می‌کنند به دلیل نداشتن انگیزه قوی و یا صرفا برای تسهیلات درنظر گرفته شده برای حافظان این راه را با مسیر اشتباه طی می‌کنند و نمی‌توانند به جایی برسند.

ارومیه واقعا یک شهر مذهبی نیست/تبلیغات مذهبی در ارومیه کم می‌باشد

خدیجه مولایی مدیر مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهر ارومیه درگفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: قدم برداشتن در وادی زیبای حفظ را از سال 80 تحت نظر استاد محمدنژاد آغاز کردم که حدود 1 و نیم سال طول کشید و موفقیت‌های بسیاری در سطح کشوری کسب نمودم، در حال حاضربه عنوان داور در بخش مسابقه و مسئول مرکز آموزش مجازی و تخصصی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف استان و ارومیه فعال می‌باشم.

وی دررابطه با حفظ قرآن ادامه داد: با اینکه حفظ قرآن کاری سخت و دشوار است اما انگیزه قوی با دیدن نتیجه ی آن مسیر را بسی حلاوت میبخشد، متاسفانه بسیاری از افرادی که برای حفظ قرآن اقدام می‌کنند به دلیل نداشتن انگیزه قوی و یا صرفا برای تسهیلات درنظر گرفته شده برای حافظان این راه را با مسیر اشتباه طی می‌کنند و نمی‌توانند به جایی برسند، حفظ قرآن یک کار دائمی است و باید پیوسته تکرار شود.

مدیر مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم افزود: از آن‌جایی که حفظ قرآن یک کار معنوی است پس مسلما نیازمند یک پشتوانه معنوی که مهم‌ترین پشتوانه در این امر اهل بیت هستند می‌باشد و در استمداد ما از این پشتوانه معنوی باعث پیشرفت بسزایی خواهد شد همانطور که میدانیم یک غیبت و کناه کوچک مارا از این معنویت های قرآنی دور می‌کند.

مولایی درمورد حفظ قرآن به صورت مجازی متذکر شد: حفظ به صورت مجازی فقط در لفظ مجازی می‌باشد در اصل به صورت تلفنی و زیر نظر مرکز قم کار می‌شود و بیش از 230 کاربر در این زمینه زیر نظر 5 کارشناس فعال هستند. 

وی درمورد عملکردهای مرکز حفظ قرآن توضیح داد: مکانی است که آموزش حفظ، ترتیل خوانی و ملزومات حفظ قرآن به صورت رایگان برگزار میشود که علاوه بر خود مرکز کلاس‌های متعددی در مساجد سطح شهرنیز برگزار می‌گردد.

مدیر مرکز تخصصی حفظ قرآن در رابطه استقبال‌های موجود در این زمینه گفت: اگر بخواهیم بر این موضوع انتقادی بنگریم می‌توان گفت شهر ما یک شهر واقعا مذهبی نبوده و تبلیغات در این زمینه بسیار کم می‌باشد با این حال افراد بسیاری برای حفظ قرآن اقدام کرده و در این زمینه موفق شده‌اند در این دوره‌ها استقبال قشر کودکان و نوجوانان به دلیل کم بودن دغدغه فکری و آماده بودن ذهن برای دریافت پیام‌های الهی بیشتر می‌باشد، امسال دوره‌های تربیت معلمی و حفظ قرآن در سطح استان با حضور 80 نفر از حافظان کل قرآن و اساتید موجود از قم برگزار می‌شود.

مولایی افزود: بزرگ‌ترین عامل در راه حفظ قرآن توفیق الهی می‌باشد و شرایط خاصی از جمله رفتارهای پدر و مادر در خانواده‌ها بر گیرایی و سوق آوردن کودکان به این امر الهی تاثیر بسیاری دارد، اگر پدر و مادری بخواهد فرزندش در مسیر قرآن قرار گیرد لزومی ندارد حتما در زمینه حفظ باشد متاسفانه والدین بسیاری بر فرزندانشان تاکید می‌کنند که حتما باید در زمینه حفظ فعالیت کنند درحالی که فرزند در زمینه قرائت استعداد زیادی دارد و اگر این راه را ادامه دهد بهترین نتیجه را خواهد گرفت.

وی در رابطه با مرکز تخصصی حفظ قرآن توضیح داد: این مرکز از اوایل بهمن ماه سال 94 با حضور ریاست سازمان اوقاف امور خیریه کشور افتتاح و از همان روز شروع به ثبت نام کرده‌است و سالانه آزمون‌های فراوانی با نظارت ارشاد برگزار می‌گردد بدین گونه که آزمون‌های ترمی در پایان هر فصل و آزمون‌هایی که به صورت مدرک رسمی ارائه می‌شود به صورت سالانه برگزار می‌شود.

مولایی در پایان گفت: با کمک‌های خیرین استان می‌توان در این راه پیشرفت بسزایی داشت، همه افراد می‌توانند با تشویق و تبلیغات صحیح و درست در این راه افراد زیادی را دعوت نمایند، اگر شیرینی این مسیر را کسی درک کند محال است از این راه بازگردد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید