06:35|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آذر 1396 - 18:52
کد خبر: 7960

با منکر در هر زمینه و موضوعی بایدبرخوردکرد/بحث مفاسد اقتصادی و حجاب هر دو در جایگاه خود محکوم اند

در بحث حجاب و اختلاس نیز که برخی معتقدند به جای پرداختن به حجاب بایستی در برابر اختلاس ایستادگی کرد، بحث مفاسد اقتصادی در جای خود محکوم بوده  و با متخلفین برخورد و بر مبنای قانون رسیدگی کرد ولی نمیتوان از موضوع حجاب نیز چشم پوشی کرد.

با منکر در هر زمینه و موضوعی بایدبرخوردکرد/بحث مفاسد اقتصادی و حجاب هر دو در جایگاه خود محکوم اند

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدی شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: نمیتوان مسائل حجاب و یا موارد دیگری که در دین اسلام مطرح شده به یکدیگر مرتبط بدانیم در اسلام یکسری احکام وجود دارد و نمی توان شخص بنابه سلیقه خود در عمل به احکام روال اختیاری را در پیش بگیرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در بحث حجاب و اختلاس نیز که برخی معتقدند به جای پرداختن به حجاب بایستی در برابر اختلاس ایستادگی کرد، بحث مفاسد اقتصادی در جای خود محکوم بوده  و با متخلفین برخورد و بر مبنای قانون رسیدگی کرد ولی نمیتوان از موضوع حجاب نیز چشم پوشی کرد.

شبستری با اشاره به اینکه درصورت ارتکاب منکری در گوشه ای اعمال می شود نباید خود را مجاز به انجام منکری دیگری بدانیم و ادامه داد: نمیتوان در راستای مقابله با مفاسد اقتصادی از توجه به موضوع حجاب خودداری کنیم، این دو مقوله مجزا از هم می باشند هر فساد و منکری در هرحوزه ای که باشد هر منکری که از دیدگاه عقل و شرع محکوم و مذموم است باید به طور مناسب بدان برخورد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعمال معقول و پسندیده را در جامعه ترویج و گسترش داد و این یک قانون کلی است که در اسلام با عنوان امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه اسلامی مطرح است منکر هر بدی و زشتی را شامل می شود و نباید فقط در یک موضوع محدود بدان توجه کرد بلکه منکر در هر حوزه و زمینه ای را به شیوه مناسب با آن پرداخت نمود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید