23:30|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1396 - 21:50
کد خبر: 7958

برخی مدیران اعتقادی به احیاء دریاچه ندارند/ ارومیه به افراد سودجو و زیاده خواه وابسته شده است

در 2 یا 3 سال اخیر بودجه های 1000 میلیاردی برای شهرداری تعیین شد، این بودجه ها می توانستند برای بهسازی اتوبوس ها و بهبود حمل و نقل عمومی استفاده شوند ولی متاسفانه در بحث ترافیک فقط در حد رینگ شهری اقداماتی انجام گرفت.

برخی مدیران اعتقادی به احیاء دریاچه ندارند/ ارومیه به افراد سودجو و زیاده خواه وابسته شده است

سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز؛ در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و عملکرد ستاد احیاء دریاچه اظهار داشت: ستاد احیاء در زمینه جذب سرمایه و اجرای پروژه ها عملکرد مناسبی داشته است ولی در برخی موارد از جمله ساختار این ستاد مشکلاتی وجود دارد؛ اعتقاد دارم که  باید این ستاد اجرائی تر شود و درمنطقه متمرکز تر شود.

وی ادامه داد: در حوزه های مالی باید ستاد احیاء دارای منابع مالی پایدار باشد؛ مسئله بعدی نیز این است که مدیران باید به احیاء این دریاچه امید داشته باشند، این مسئله ای است که هنوز اجماع کاملی بر روی آن وجود ندارد و بعضا برخی مدیران اعتقادی به احیاء دریاچه ارومیه ندارند و قطعا مدیری که به احیاء دریاچه ارومیه اعتقاد ندارد برای اقدامات احیاء آن نیز کمکی نخواهد کرد!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل مدیریتی اصلی ترین عامل خشک شدن دریاچه ارومیه می باشد؛ پروژه های دریاچه ارومیه با اعتباراتی که گاها تخصیص می شود فعال و اجرا می شوند ولی اگر مردم و مسئولین به احیاء دریاچه ارومیه اعتقادی نداشته باشند این اتفاق رخ نخواهد داد.

بهادری در رابطه با زمزمه های حذف یارانه برخی افراد تصریح کرد: دهک های پائین از جمع یارانه بگیران حذف نخواهند شد ولی افرادی که ماهیانه بیش از 3 میلیون تومان پول و حقوق دریافت می کنند به یارانه 45 هزار و 500 تومانی نیازی ندارند، باید به مردم اطمینان داد که در صورت حذف یارانه، پول های موجود صرف اجرای پروژه ها خواهد شد که در این صورت مردم نیز راضی خواهند بود؛ اعتقاد دارم روش پرداخت یارانه روش مناسبی نبود و مشکلاتی را رفع نکرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باریش که در رابطه با عملکرد مدیریت شهری ارومیه در سال های اخیرطرح شد، گفت: عملکرد مدیریت شهری دارای برخی نقاط مثبت و منفی است؛ نقطه مثبت موجود بحث داشتن روحیه عملیاتی و اجرایی و وجود همت خوب است ولی از سوی دیگر نیزنقطه منفی آن خلاء برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت، خلاء در اجرای پروژه های بلند مدت و مهم و خلاء تخصیص دقیق منابع مشاهده می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در سالیان اخیر منابع مالی خوبی در اختیار مدیران شهری قرار داشت ولی ما احساس می کنیم این منابع به درستی تخصیص داده نشد در حالیکه منابع مالی می توانست بهتر مدیریت شود؛ در 2 یا 3 سال اخیر بودجه های 1000 میلیاردی برای شهرداری تعیین شد، این بودجه ها می توانستند برای بهسازی اتوبوس ها و بهبود حمل و نقل عمومی استفاده شوند ولی متاسفانه در بحث ترافیک فقط در حد رینگ شهری اقداماتی انجام گرفت؛ در عرصه شهرسازی ضعف های بسیاری مشاهده می شود، بطوریکه در کوچه های 6 تا 8 متری مجوز ساخت آپارتمان های بلند مرتبه صادر شده است که ریخت شهر و کوچه به هم خورده است!

بهادری در پایان خاطر نشان کرد: شهر ارومیه به افراد سودجو و زیاده خواه وابسته شده است که این عامل سبب شده است تا عموم مردم متضرر شوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید