09:39|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1396 - 09:20
کد خبر: 7838

استفاده داوران و ناظران مسابقه شهرداری ارومیه و پیکان تهران از ماده نور چشمی و بند "پ"/کمیته انضباطی از برخورد با بازیکن سالاری می ترسد!

بازیکنان تیم پیکان با تمام قوا به سوی داور مسابقه حمله ور شدند و ضمن اتلاف 15 دقیقه ای زمان مسابقه به تحریک هواداران نیز پرداختند که این عامل سبب تغییر نظر تیم داوری شد که علت آن نیز ترس از بازیکنان ملی پوش می باشد.

استفاده داوران و ناظران مسابقه شهرداری ارومیه و پیکان تهران از ماده نور چشمی و بند "پ"/کمیته انضباطی از برخورد با بازیکن سالاری می ترسد!

️کریم فروزان رئیس هیئت والیبال آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس ورزشی باریش نیوز، در رابطه با حواشی اخیر موجود در والیبال ایران اظهار داشت: مسابقات سوپرلیگ والیبال ایران زیر نظر سازمان لیگ برگزار می شود و دلیل ورودم به موضوع مسابقه پیکان تهران و شهرداری ارومیه خروج کمیته انضباطی از موازین و قوانین بود؛ کمیته ای که می خواهد رای دهد  باید منضبط باشد و رای بی طرفانه صادر کند.

 

وی ادامه داد: رای کمیته انضباطی به دلیل اینکه قابلیت اجرایی شدن را ندارد و قابل قبول مردم نیست مردود می باشد، اجرای این حکم برای مردم قابل قبول نبوده و برخلاف موازین عقلی و عرفی صادر شده است؛ در این مسابقه نقض قانون ایجاد شده و ارکان بازی به هم ریخته و دیگر داور در این شرایط نمی تواند بگوید اشتباه کرده ام.

 

رئیس هیئت والیبال آذربایجان غربی تصریح کرد: علاوه بر اینکه در امتیاز 9 بر 7 تیم پیکان هفت بازیکن در زمین داشت چینش نفرات این تیم نیز اشتباه بود؛ به قدری سیستم لیگ والیبال ایران ضعیف می باشد که خطای ارنج را تا این لحظه متوجه نشده اند ولی توسط کارشناسان ما این مورد شناسایی شده است!

 

فروزان افزود: بازیکنان تیم پیکان با تمام قوا به سوی داور مسابقه حمله ور شدند و ضمن اتلاف 15 دقیقه ای زمان مسابقه به تحریک هواداران نیز پرداختند که این عامل سبب تغییر نظر تیم داوری شد که علت آن نیز ترس از بازیکنان ملی پوش می باشد؛ تیم شهرداری ارومیه نیز پس از نقض قانون توسط داور زمین بازی را ترک کرده و از ادامه بازی امتناع کردند چرا که شروع کننده تمامی حواشی بازیکنان تیم پیکان تهران بودند.

 

وی اظهار داشت: لیگ ما مسخره است و تمامی بی قانونی ها توسط ️مسئولین لیگ انجام می گیرد و بنده نیز این تخلف را مشاهده می کنم و تاکید دارم که داوران و ناظران مسابقه از ماده نورچشمی و بند "پ" استفاده کردند؛  همه این اتفاقات دست به دست هم می دهد و سبب استنباط وجود ضعف مدیریتی می شود؛  افراد حاضر در کمیته انضباطی درک درستی از ماجرا ندارند و به سمت تیم های تهرانی تمایل دارند.

 

رئیس هیئت والیبال آذربایجان غربی ادامه داد:  ما به عنوان هیئت والیبال آذربایجان غربی ️مسئول مسابقات هستیم و باید گزارش مسابقات را ارایه  دهیم که به همین سبب مدارک مربوط به حرکت زننده و زشت مهدی مهدوی را به سازمان لیگ فرستادیم ولی هیچ بررسی در این زمینه انجام نگرفت که تمامی این موارد به ناکارآمدی ️مسئول کمیته انضباطی مربوط می شود که با این شرایط حاکم بر والیبال قطعا تیم ملی والیبال نیز آسیب خواهد دید.

 

فروزان در پاسخ به سوال خبرنگار باریش مبنی بر اینکه دیگر سعید معروف پسر باهوش و محبوب آذربایجان توسط هواداران محسوب نمی شود، گفت: سعید معروف اسطوره و افتخار والیبال کشور و آذربایجان در جهان می باشد ولی این دلیلی بر عدم بیان اشکالات وی نمی باشد؛ اکثر تنش ها موجود در زمین والیبال توسط سعید معروف ایجاد می شود و این یک عیب می باشد و این ضعف فدراسیون والیبال و کمیته انضباطی است که با بازیکن سالاری برخوردی انجام نمی دهد.

 

وی، افزود: سعید معروف تنها بازیکن ارومیه ای نیست که در مقابل تیم ارومیه بازی می کند؛ میلاد عبادی پور، محمدرضا حضرت پور و مرتضی شریفی و دیگر بازیکنان با لباس دیگر تیم ها مقابل تیم ارومیه بازی کرده و حتی از سوی هواداران ارومیه ای تشویق شده اند ولی سعید معروف حرکاتی از خود بروز می دهد که سبب ایجاد تنش می شود و از سوی دیگر نیز کمیته انضباطی از برخورد با این تنش ها می ترسد در حالیکه اصلی ترین شرط ورزش "نظم" است.

 

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ والیبال اظهار داشت: در فیلمی که موجود است اثبات می شود باید بجای تیم شهرداری ارومیه بازیکنان و تیم پیکان تهران تنبیه می شدند؛ پرتاب اشیاء و توهین به بازیکنان حریف سبب محرومیت تماشاگران می شود اما این عمل توسط تعدادی تماشاگر نما صورت می گیرد که احتمالا نیز از سوی برخی افراد حمایت می شوندو یقینا و بدون شک هواداران ارومیه ای والیبال چنین اقدامی را نمی پذیرند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید