17:08|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آذر 1396 - 17:26
کد خبر: 7808

خرید تضمینی برق تولیدی مشترکین برق از مولدهای خورشیدی و بادی

تمامی مشترکین برق به اندازه قدرت انشعاب خود تا ۱۰۰ کیلووات می توانند سیستم خورشیدی و یا بادی نصب کرده و نسبت به فروش برق اقدام نمایند.

خرید تضمینی برق تولیدی مشترکین برق از مولدهای خورشیدی و بادی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ اکبر حسن بکلو مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی  در ارتباط با خرید برق تولیدی از نیروگاه های خانگی خورشیدی و بادی اظهار داشت: تمامی مشترکین برق به اندازه قدرت انشعاب خود تا ۱۰۰ کیلووات می توانند سیستم خورشیدی و یا بادی نصب کرده و نسبت به فروش برق اقدام نمایند. مثلا اگر یک مشترک دارای یک انشعاب ۲۵ آمپر تکفاز باشد، می تواند به اندازه ۵ کیلووات سیستم خورشیدی و یا بادی نصب کند و شرکت به خریداری برق اقدام خواهد نمود

اکبر حسن بکلو تصریح کرد : مشترکین صنعتی و تجاری که قدرت انشعاب بیشتری دارند، می توانند نسبت به نصب و بهره برداری از این سیستم ها به اندازه قدرت انشعاب خود تا ۱۰۰ کیلووات اقدام نمایند.

وی ضمن اشاره به اقدامات شرکت در راستای انرژی های تجدید پذیر گفت : شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای سیاست های وزارت نیرو ایجاد انگیزه در جهت سرمایه گذاری استفاده از انرژی های تجدید پذیر در تولید برق را مدنظر قرار داده است در همین راستا در شرکت بخشی به نام مجری طرح های تولید پراکنده و انرژی های نو وجود دارد که وظیفه این قسمت اخذ مشارکت مردم در سرمایه گذاری در این حوزه می باشد.

حسن بکلو افزود: در سال جاری چندین واحد مسکونی اقدام به نصب سیستم های خورشیدی جهت تولید برق و فروش آن به دولت نموده اند که سه مورد قرارداد منعقد و سه مورد دیگر در حال انعقاد قرارداد می باشد .در زمینه نیروگاهی نیز سه مورد پروانه احداث صادر شده است که از این موارد یک نیروگاه ۷ مگاواتی درارومیه و یک نیروگاه ۷ مگاواتی در مهاباد و یک نیروگاه ۵ مگاواتی در نقده در حال احداث می باشد که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد .

مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبه هیئت وزیران جهت استفاده شرکت های دولتی و نهاد های عمومی از انرژهای تجدیدپذیر و همچنین دلایل عدم اجرای آن به صورت کامل گفت: در این خصوص به ادارات اطلاع رسانی شده و به صورت مداوم نیز به مراجعین و همچنین مکاتبات پاسخ داده می شود .

ایشان از دلایل عمده عدم اجرای این مصوبه، به عدم پیش بینی اعتبار لازم جهت انجام این مصوبه در بودجه سالجاری اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود مسائل و مشکلات موجود در این مورد به مرور زمان حل شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در آبادانی صنعتی زمین های بایر با احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی گفت: در این خصوص نیز سرمایه گذاران محترم می توانند برای احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی و سایر انرژی های تجدید پذیر اقدام نمایند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد که در این راستا متقاضیان محترم می توانند با ثبت نام در سایت ساتبا، مجوز های لازم را برای تامین زمین مورد نیاز اخذ کنند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید