17:42|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1396 - 18:48
کد خبر: 7453

مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان غربی برگزار شد

ظهر دیروز 22 مهرماه 1396 مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید آذربایجان غربی با حضور فرمانداران شهرستان ها، ائمه جمعه، مدیران کل استان، رحمانی فضلی  وزیر کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز؛ ظهر دیروز 22 مهرماه 1396 مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید آذربایجان غربی با حضور فرمانداران شهرستان ها، ائمه جمعه، مدیران کل استان، رحمانی فضلی  وزیر کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه گفت: جناب آقای سعادت اعتدال را در انجام امور همیشه مد نظر داشتند و همواره شاهد همدلی و اتحاد در استان بودیم، امیدوارم استاندار جدید آذربایجان غربی با توجه به توانایی‌هایشان و شرایط حساس منطقه در مدیریت خود موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: انتظار داریم راه اعتداد را مد نظر قرار دهند و مدیریت استان به نحوی شود که افکار افراطی و تفریطی در آن هیچوقت دخیل نشده و به استاندار جدید پیشنهاد می دهیم از نیروهای بومی استفاده کنند.

در ادامه این مراسم همایون هاشمی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات سعادت گفت: جناب شهریاری یک چهره نام آشنا می باشند که با توجه به ساختار حساس و با ظرفیت استان می توانند موفق باشند، امیدواریم استاندار جدید به موضوع نگران کننده دریاچه ارومیه توجه ویژه داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر انتخاب شایسته شهریاری بر کرسی استانداری خاطر نشان کرد: از همه مسئولین میخواهم استاندار جدید را برای توسعه و پیشرفت استان یاری کنند.

قربانعلی سعادت استاندار سابق آذربایجان غربی در این مراسم گفت: بنده از انتهای سال ۹۲ مسئولیتم را در استان در شرایطی شروع کردم که یک واگرایی در کشور حاکم بود ولی خوشبختانه با تدابیری که دولت انجام داد، ما توانستیم سیاست مدیریت بدون پول را به کار بگیریم.

وی افزود: یکی از معضلات اصلی استان ما شاخص‌های توسعه است که ۴۰ درصد از آمار کشوری پایین تر است که در این زمینه ما ردیف اصلاح توسعه شاخص‌های استانی را شروع کردیم که از این طریق بتوانیم این شاخص‌ها  را در تمامی حوزه ها بهبود دهیم.

سعادت در پایان ضمن طلب حلالیت از تمامی مردم و مسئولان اظهار داشت: در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی مقام هفتم ایران را داریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان غربی گفت: در شرایطی دولت جایگزین دولت قبلی شد که تورم زیادی در کشور داشتیم و بعد از تحویل دولت، هیچ ذخایری باقی نمانده بود و دولت در سخت ترین شرایط کار را برعهده گرفته بودولی تلاش زیادی وزارت خارجه و شخص دکتر روحانی برای رسیدن به وضعیت مطلوب صورت گرفت.

وی افزود: گویا رییس جمهور امریکا فراموش کار است که به ایران تهمت می زند، اکنون به جایی رسیده اند که با ادبیات در حد خود را به کشور ما بیان می کند ولی قطعا ملت ایران براساس دینشان براساس ایران براساس امید و آینده روشن انسجام خواهند داشت؛ بحث های در مورد دخالت ایران در منطقه مطرح کردند در حالیکه هیچ دخالتی در منطقه نداشته ایم و فقط در مقابل یاغی گری های داعش و ... مقابله کردیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: درحالی به سپاه برآمده از متن مردم تهمت می زنند که مردم ایران به آن احترام قائلند که تیجه آن صحبت‌ها، انسجام قدرت ملی در داخل کشور همراهی و اقتصاد مقاومتی است؛ ما در این شرایط و این وضعیت دولت را پشت سر گذاشتیم و جناب سعادت در آذربایجان غربی استان را در شرایط مطلوب اداره کردند.

وزیر کشور افزود: به هرحال این مسئولیت به خیر و خوشی به پایان رسید و دولت تصمیم گرفته این تغییرات را ایجاد کند، جناب شهریاری نیز جزو نیروهای انقلابی و از جانبازان به نام کشور هستند که میتوانند با همراهی و همدلی این استان را اداره خواهند کرد؛ دولت بدون توجه به جناح بندی های سیاسی در پیشبرد اهداف کشور با اعتدال و مقبولیت برنامه های دولت راه خود را ادامه خواهد داد.

محمدمهدی شهریاری استاندارجدید آذربایجان غربی در این مراسم ضمن اظهار تشکر بابت سپردن این سمت بزرگ به وی گفت: حتما به فرمایشات نماینده ولی فقیه استان تک به تک عمل کرده و در حوزه رشد سرمایه گذار خارجی و داخلی فعال خواهیم بود که در این راستا چند هیئت از آلمان برای بهبود و توسعه به استان سفر خواهند کرد.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی با سه کشور مرز زمینی دارد و این سرمایه بسیار بزرگی است که بیشتر استان‌ها در حسرت آن هستند؛ امیدوارم تمامی مسئولان و مردم بنده را در مسئولیتم و مدیریت استان یاری کنند

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید