12:16|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1396 - 19:40
کد خبر: 7446

خانه بسکتبال ارومیه در گذشته به یک مکان مخروبه ای تبدیل شده بود!

خانه بسکتبال ارومیه به یک مکان مخروبه ای تبدیل شده بود که با تغییرات انجام شده به یکی از خانه های فعال بسکتبال کشور تبدیل شده است.

خانه بسکتبال ارومیه در گذشته به یک مکان مخروبه ای تبدیل شده بود!

ولی حسینی رئیس هیئت بسکتبال آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس ورزشی باریش نیوز گفت: هیئت بسکتبال جزو بهترین هیئت های استان می باشد؛ بسکتبال در رده دانشگاهی سطح خوبی در گذشته داشت ولی عللی در سالیان اخیر موجب عدم پیشرفت این ورزش شد؛ اگر بخواهیم به ورزش بیس و پایه ای دهیم باید آن را از پایه شروع کنیم.

وی ادامه داد: آکادمی بسکتبال آموزش و پرورش راه اندازی شد و از زمانی که هیئت را تحویل گرفته ایم در پی احیای بسکتبال از رده های پایه هستیم و بصورت مداوم نیز در مسابقات شرکت می کنیم؛ خانه بسکتبال ارومیه به یک مکان مخروبه ای تبدیل شده بود که با تغییرات انجام شده به یکی از خانه های فعال بسکتبال کشور تبدیل شده است.

حسینی افزود: در چند سال گذشته هیئت در تمامی موارد حالت رکود را داشت؛ در حال حاضر یک هزار و 200 مربی تربیت بدنی در استان آذربایجان غربی حضور دارند و بالای 70 تا 80 درصد آن ها معلم می باشند؛ اگر به 15 سال قبل بازگردیم بسکتبال استان ما جزو 4 استان برتر کشور بود ولی الان وضعیت خوبی وجود ندارد و جایگاه مناسبی ندارد ولی این قول را می دهیم تا به سان و منزلت سابق خود بازگردد.

رئیس هیئت بسکتبال آذربایجان غربی تصریح کرد: والیبال در ارومیه بر رشته های توپی سایه ای انداخته است و بر اساس استعدادیابی ها نیز اولویت بازیکنان قد بلند و مستعد بر حضور در والیبال است؛ از باب استعداد آذربایجان غربی بدون اغراق می تواند مهد بسکتبال کشور شود ولی تا به حال اقدامی برای کشف و پرورش آن ها نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با مدارس بسکتبال در حوزه آموزش و پرورش مدرسه ای به در یک گذشته راه اندازی شده است و در شهرستان های دیگر نیز بصورت کانونی فعالیت هایی انجام می شود؛ خوشبختانه مدیران مربوطه حمایت خوبی از ورزش و جوانان انجام می دهند و دلگرمی خاصی را به ما می دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید