19:47|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1396 - 19:15
کد خبر: 7444

اعتیاد آنلاین در خانواده های ایرانی

شکوفایی هوش، استعداد و توانمندی های نهفته در درون هر فرد در فرآیند زندگی اجتماعی و ارتباط میان افراد شکوفا می شود،از همین رو یکی از نیازهای روانی انسان، پیوند جویی یا داشتن ارتباط با سایر افراد است، انسا نها در طول قرون متمالی از طریق صحبت کردن و معاشرت با اعضای خانواده، فامیل و دوستان سعی در ایجاد پیوند جویی و ارتباط با یکدیگر نموده اند.

اعتیاد آنلاین در خانواده های ایرانی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، شکوفایی هوش، استعداد و توانمندی های نهفته در درون هر فرد در فرآیند زندگی اجتماعی و ارتباط میان افراد شکوفا می شود،از همین رو یکی از نیازهای روانی انسان، پیوند جویی یا داشتن ارتباط با سایر افراد است، انسا نها در طول قرون متمالی از طریق صحبت کردن و معاشرت با اعضای خانواده، فامیل و دوستان سعی در ایجاد پیوند جویی و ارتباط با یکدیگر نموده اند.

ایجاد فضای صمیمی میان افراد در بین جشن ها و مراسمات نیز از انگیزه اصلی برپایی چنین مراسمات در رسومات و فرهنگ ایرانی محسوب می شود.

به واقع می توان گفت، گفتگو عنصری حیاتی و اثرگذار در استحکام خانواده است، خانواده مستحکم خانواده ای است که افراد آن توانایی سخن گفتن با یکدیگر را داشته باشند و بتوانند از این طریق نیاز ها و مشکلات خود را بیان کرده زیرا باید دانست نکته ای که در این جا حائز اهمیت است حل مشکلات و حتی معضلات اجتماعی ریشه در گفتگو های میان فردی در خانواده و اجتماع دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن فضای مجازی به عرصه خانواده ها، به راحتی می توان آن را یکی از مشکلات عدیده ای که خانواده ها و فرهنگ ایرانی را دچار رسوخ و لطمه نموده است.

از این رو زمانی که به یک جمع خانوادگی یا فامیلی وارد می شوید افراد متعدد را گوشی به دست و غرق در فضای مجازی مشاهده می کنید که بدون رد و بد شدن کلمه ای هر کدام غوطه ور در گوشی خود شده و از جمع فارغ هستند.

در راستای فرهنگ شدن وایجاد چنین رسم غلطی در بین خانواده های ایرانی به تدریج دیگر حتی روابط بین همسران با هم و حتی فرزندان دچار آسیب شده است و تربیت فرزند که یکی از وظایف اصلی والدین است به فراموشی سپرده شده زیرا پدر و مادر هر کدام غرق در دنیا ی مجازی خود شده و از پرداختن به امر تربیت دچار قصور شده اند متاسفانه با فراگیر شدن این فرآیند به تدریج خانواده ها نیز دچار فروپاشی شده است.

در برخی از کشور ها برای درمان این معضل حتی اتاقک هایی در نظر گرفته که فرد در آن محبوس شده تا بتوانند فضای مجازی که بدان معتاد شده ترک نماید.متاسفانه کاش قبل از ورود و گسترش چنین مشکلات کاش فرهنگ سازی مناسب در آن زمینه صورت می گرفت وعلاج را بعد از وقوع واقعه سپرده نمیشد، بهتر است خانواده ها بدین امر اهتمام ویژه ای داشته و سعی در براندازی این رسم غلط که نوعی اعتیاد محسوب شوند نمایند و با فرهنگ سازی و یاد آوری خطرات آن از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری گردد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید