20:20|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1396 - 19:56
کد خبر: 7428

تلاطم در روابط ترکیه و آمریکا

 رابطه ترکیه و آمریکا بویژه پس از کودتای نافرجام ژوییه سال ۲۰۱۶ میلادی به سبب اینکه ترکیه، آمریکا را در این کودتا دخیل می داند پرتنش بوده است.

تلاطم در روابط ترکیه و آمریکا

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، رابطه ترکیه و آمریکا بویژه پس از کودتای نافرجام ژوییه سال ۲۰۱۶ میلادی به سبب اینکه ترکیه، آمریکا را در این کودتا دخیل می داند پرتنش بوده است.
درگیری و مشاجره دیپلماتیک میان ترکیه و آمریکا از آنجایی آغاز شد که آمریکا صدور روادید برای غیر مهاجرها در سفارتخانه و کنسولگری های این کشور در ترکیه را متوقف نمود و اردوغان نیز در پی حکمی تلافی جویانه دست به اقدام مشابه زد.
همچنین اردوغان اظهار کرده است: اگر سفیر آمریکا درباره توقف صدور روادید تصمیم گرفته باید منصبش را ترک کند، ما سفیر آمریکا را به عنوان نماینده این کشور در ترکیه به رسمیت نمی شناسیم.
تا پیش از این اردوغان از حامیان ترامپ بوده و امید فراوانی به بهبود روابط خود با واشنگتن داشته و دلیلی که  تحلیلگران آن را سبب اختلاف بین ترامپ و اردوغان می دانند حمایت آمریکا از کردها و دادن سلاح به آن ها می باشد،از سویی دیگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از حمایت واشنگتن از کردها انتقاد کرده اما واشنگتن به حمایت خود ادامه می دهد و با رفتن اوباما و روی کار آمدن ترامپ نیز تغییری در این موضع از سوی آمریکا دیده نشده است.
حال باید منتظر ماند تا بدانیم این درگیری های دیپلماتیک با توجه به نزدیک شدن زمان دیدار اردوغان از کاخ سفید تا کجا ادامه خواهد داشت و دو طرفین دست به چه اقداماتی خواهند زد و آیا این روابط هم چنان متلاطم و پرتنش ادامه می یابد یا جای خود را به توافق خواهد داد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید