15:55|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مهر 1396 - 21:54
کد خبر: 7396

مراسم عزاداری باید زمینه ساز درک معارف قیام امام حسین (ع) باشد

مسئولین فرهنگی جامعه، علما، مسئولین هیئت و مداحین باید نقاط ضعف موجود در برگزاری مراسم عزا را جبران و سعی در تقویت نقاط قوت نمایند تا تغییرات در مراسمات عزاداری ایجاد و در مسیر مثبت رشد کند.

مراسم عزاداری باید زمینه ساز درک معارف قیام امام حسین (ع) باشد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه و نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر وتشکر از حضور شایسته هم استانی ها در ایام عزاداری گفت: مسئولین فرهنگی جامعه، علما، مسئولین هیئت و مداحین باید نقاط ضعف موجود در برگزاری مراسم عزاداری را جبران و سعی در تقویت نقاط قوت نمایند تا تغییرات در مراسمات عزاراری ایجاد و در مسیر مثبت رشد کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نقاط ضعف موجود در مراسمات عزاداری افزود: عزاداری ها اکثرا به خیابان ها کشیده شده به استثنا روز تاسوعا و عاشورا که عزای عمومی است باید حد المقدور عزاداری ها در مساجد و حسینیه ها برگزار شود زیرا در این صورت مردم می توانند از سخنران و معارف دینی که بیان می کند بهره مند شوند ولی در خیابان ها امکان وجود منبر از بین رفته و این خود رسم غلطی می باشد.
قریشی هدف قیام و شهادت امام حسین (ع) را رهانیدن مردم از ضلالت و جهالت دانسته و اظهار کرد: صرف عزاداری نمی تواند مردم را به هدف قیام امام نزدیک نماید باید فلسفه و قیام حضرت برای مردم تداعی و تشریح شود هم چنین شایسته است مردم در شیوه برگزاری عزا به مراجع تقلید رجوع و از شیوه آنام بهره مند گردند.
وی از سازمام تبلیغات، اوقاف و شهرداری که در برگزاری مراسمات عزاداری نقش دارند گفت: این سازمان هادو نهاد ها باید تلاش در جهت زمینه سازی برای در ک معارف قیام و شهادت امام حسین (ع) برای مردم با ساز ماندهی مراسمات نمایند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عدم تجمع عمومی در روز تاسوعا و عاشورا را مشکل برای استان دانسته و ابراز کرد: بهتر است همانند تمامی استان ها که تجمع عمومی برگزار می کنند در استان ما نیز بدین امر توجه گرددو نیز باید از ایجاد مزاحمت برای مردم در عزاداری ها خودداری شود.
وی ضمن تبریک ۱۳ مهر  روز نیروی انتظامی وناجا گفت: از تمامی مسئولین که قدرت و اقتدار را در شهرها و مرزها حفظ می کنند و سبب ایجاد امنیت و آرامش برای مردم می شوند قدردانی کرده واز خداوند جزای خیر برایشان میطلبیم.
قریشی در پایان ضمن اشاره به ۹ مهر ماه روز سالمندان تاکید کرد: افزایش خانه سالمندان بحث نامطلوبی است وجود خانه سالمندان به خودی خود مشکلی ندارد ولی در حالت اضطراری مطلوب است واینکه فرزندان در حالت غیر ضروری نیز اقدام به بردن والدین به سرای سالمندان می کنند پسندیده نیست؛
در قرآن نیز به حفظ ارزش و احترام والدین توجه ویژه ای شده و فرزندان در قبال والدین خود مسئول هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید