03:13|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 21:13
کد خبر: 7262

امر به معروف و نهی از منکر فریضه همگانی است

مبنا واساس ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر سند راهبردی این ستاد می باشد که محتوای آن در حقیقت همگانی بودن این فریضه وحمایت ازآمرین امر به معروف وناهیان نهی از منکر است

امر به معروف و نهی از منکر فریضه همگانی است

 به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز  حجت الاسلام علی قنبری قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان آذربایجان غربی  صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در خصوص تبیین احیای برنامه های سال 96 تشکیل یافته بود اظهار کرد: مبنا واساس ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر سند راهبردی این ستاد می باشد که محتوای آن در حقیقت همگانی بودن این فریضه و حمایت ازآمرین امر به معروف و ناهیان نهی از منکر است.

قنبری در خصوص مبنای قوانین سالانه ستاد تاکید کرد: برنامه های سالانه ستاد نیز براساس همین قانون تدوین و پیگیری می گردد این قوانین به وسیله سه حوزه دولتی، مردمی و اجرایی پیش بینی و در نهایت به مرحله اجرا می رسد.

وی با اشاره به برنامه های امسال ستاد امر به معروف ونهی از منکر ابراز کرد: برای هفته پیش رو 230 مورد برنامه در نظر گرفته شده و ویژه برنامه هایی نیز در همین راستا در هیئت های مذهبی، ادارات و مساجد اجرا خواهد شد.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان آذربایجان غربی درباره تفاوت برنامه های امسال با سالهای پیش ابراز کرد: برنامه های امسال متفاوت از برنامه های سالهای قبل اجرا خواهد شد و تفاوت برنامه های امسال به نقش ستاد امر به معروف ونهی از منکر باز می گردد که هر ساله نقش اطلاع رسانی و تبیین را نیز بر عهده داشت ولی امسال فقط در مقام هدایت و نظارت حاظر می گردد و اصل برنامه های امسال توسط شوراها ، دفاتر و مساجد اجرا می شود.

وی با اشاره به هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر از تغییرروند در برنامه های امسال افزود: این تغییر برنامه به منظور احیای روح سند ستاد که همانا همگانی نمودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف برای عامه مردم می باشد.

 قنبری با اشاره به اهداف برنامه های این هفته گفت: اهداف برنامه های هفته پیش رو در راستای بهره گیری از فضای معنوی و حماسی محرم در جهت ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر، تبیین جایگاه و اهمیت حضور آمرین معروف و ناهیان منکر، تجلیل از خادمان امر به معروف ونهی از منکر و همچنین بهره گیری حداکثری از رسانه های جمعی می باشد.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی در تشریح برنامه های پیش رو ادامه داد: برنامه های این  هفته از روز جمعه آغاز و هر روز دارای شعار و برنامه های مخصوص به خود می باشد که با توجه به تقارن این هفته با دفاع مقدس، ایام محرم و بازگشایی مدارس برنامه ها نیز متناسب با این مناسبت ها خواهد بود. 

قنبری در خصوص تعداد شوراها نیزبیان کرد: تا به امروز 185 دستگاه شورا تشکیل شده واعضای شوراها نیز حکم ابلاغیه دریافت نموده اند. که از این تعداد،72 دستگاه دولتی ، 14 دستگاه نظامی و 99 دستگاه نیز مردمی می باشند.

 وی در پایان گفت: 3178 نفر آموزش های مقدماتی را به صورت حضوری گذرانده و دارای کارت شناسایی  از سوی ستاد امر به معروف ونهی از منکر می باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید