11:31|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 18:45
کد خبر: 7255

اردوغان مخالفت خود را با همه پرسی کردستان عراق رسما اعلام کرد

بحران های جدید در منطقه، مثل تلاش برای استقلال، می تواند منجر به درگیری‌های تازه‌ای شود و باید به هر قیمتی جلوی آن گرفته شود.

اردوغان مخالفت خود را با همه پرسی کردستان عراق رسما اعلام کرد

به گزارش سرویس بین الملل باریش نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: همه پرسی استقلال کردها در شمال عراق احتمالا منجر به درگیری‌های تازه‌ای در منطقه خواهد شد.

وی در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: بحران های جدید در منطقه، مثل تلاش برای استقلال، می تواند منجر به درگیری‌های تازه‌ای شود و باید به هر قیمتی جلوی آن گرفته شود. ما از دولت اقلیم کردستان عراق می خواهیم تا گام هایی را که در این مسیر برداشته‌اند، متوقف کنند.

کشورهای منطقه از جمله ایران و سوریه نیز مخالفت خود را با برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق اعلام کرده‌اند.

در این میان العبادی مخالفت تام خود با همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق را اعلام کرد و گفت: همه‌پرسی مردود است خواه این همه‌پرسی الان صورت گیرد یا در آینده. (همه‌پرسی) مردود است خواه در اقلیم برگزار شود خواه در مناطق موردمناقشه.
 

همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق با مخالفت‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از عراق روبه‌رو شده ‌است. دولت مرکزی عراق، ترکیه و ایران با این همه‌پرسی مخالفت کرده‌اند. آمریکا نیز ضمن ابراز مخالفت با این همه‌پرسی، لغو آن را خواستار شده و گفته است این همه‌پرسی اقدامی تحریک‌آمیز است که ثبات را از بین می‌برد. در این میان،« بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که تل‌آویو از اعلام استقلال اقلیم کردستان و تشکیل «دولت کرد» در شمال عراق حمایت می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید