03:50|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1396 - 22:25
کد خبر: 7250

الگو سازی در جامعه باعث پیشرفت کشور است

یک شرکت بزرگ موبایلی با یکی از بهترین بازیکنان فوتبال که الگوی جوانان و نوجوانان دنیا است قرارداد هایی تبلیغاتی می بندد و آن فوتبالیست نیز بخاطر گرفتن پول یا اجرای آن قرارداد باید همان مدل باشد که به او دستور می دهند.

الگو سازی در جامعه باعث پیشرفت کشور است

خیبر شریفی، دبیر جبهه انقلاب مردمی ارومیه و کارشناس سیاسی و حقوقی در گفت و گو با سرویس بین المللی باریش نیوز در رابطه با الگوسازی کشورهای غربی برای کودکان ، نوجوانان و جوانان دنیا گفت: دشمن در صدد الگوسازی های پشت پرده است تا بتواند مدل هایی از جمله لباس، اندام، مو ، گفتار و دیگر طرزهای زندگی را به مردم دنیا القاء کند و ما باید نسبت به آن ها آگاه باشیم.

وی اعلام کرد: به طور مثال یک شرکت بزرگ موبایلی با یکی از بهترین بازیکنان فوتبال که الگوی جوانان و نوجوانان دنیا است قرارداد هایی تبلیغاتی می بندد و آن فوتبالیست نیز بخاطر گرفتن پول یا اجرای آن قرارداد باید همان مدل باشد که به او دستور می دهند، او باید لباسی را بپوشد که آن ها می گویند، مدل مویی داشته باشد که آن ها می گویند و باید دقیقا طبق دستور افراد سرمایه دار و با قدرت رفتار کند که تمامی آن مدل ها بر مردم دنیا تاثیر گزار است.

شریفی اظهار کرد: به گفته رهبر انقلاب باید در کشور و جامعه قله سازی کنیم. یعنی افراد موفقی را که از رده های پایین جامعه با تلاش و پشتکار و ایده های نو و خلاقانه به مراحل بالاتری دست یافته اند را رسانه ای کرده تا جوانان کشور او را الگوی خود قرار دهند و به آینده خود امیدوار باشند تا نگزاریم فضای نا امیدی و تاریکی توسط دشمنان در جامعه گسترده شود.

وی در پایان اعلام کرد: به جای وقت گزاشتن بر روی مسائل مختلف فرهنگی می توان بر روی الگو سازی متمرکز بود تا افراد موفق را به جوانان شناساند. به طور مثال زمانی که دانشکده افسری و حقوق نظامیان رونق داشت جوانان زیادی مشتاق پیوستن به نظام بودند و امروزه رشته های پزشکی در صدر قرار دارند، چرا؟ چون جوانان می بینند که زندگی پزشکان در رفاه و آسایش و وضعیت مالی مطلوبی است. پس نباید فقط به یک یا دو رشته کاری بسنده کرد و باید در هر زمینه و رشته ای افراد موفقی را بعنوان الگو به جوانان معرفی کرد تا آینده کشور درخشان شود

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید