03:14|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1396 - 20:12
کد خبر: 7086

آبی برای انتقال به تبریز در میاندوآب وجود ندارد

آبی برای انتقال به تبریز در میاندوآب وجود ندارد و اخیرا مسئولان از این عمل به عنوان پدافندی یاد می کنند و می گویند که آن خط لوله خالی خواهد ماند که این قضیه و مبحث کاملا جداست ولی اگر بخواهند خط دوم آن را راه اندازی کنند شدیدا با آن مخالف هستیم.

آبی برای انتقال به تبریز در میاندوآب وجود ندارد

همایون هاشمی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز در خصوص انتقال آب زرینه رود میاندوآب به تبریز گفت: آبی برای انتقال به تبریز در میاندوآب وجود ندارد و اخیرا مسئولان از این عمل به عنوان پدافندی یاد می کنند و می گویند که آن خط لوله خالی خواهد ماند که این قضیه و مبحث کاملا جداست ولی اگر بخواهند خط دوم آن را راه اندازی کنند شدیدا با آن مخالف هستیم.

وی ادامه داد: آبی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بخواهیم آن را به استان های همجوار انتقال دهیم و ما مشکل خاصی با آذربایجان شرقی نداریم و همه ما آذری هستیم ولی در استان ما هم اکنون در مرحله ای هستیم که مجبور به پر کردن چاه های با نیم قرن قدمت هستیم.

هاشمی تصریح کرد: در اطراف میاندوآب و شهرستان تکاب با مشکل کم آبی مواجه هستیم و گفتن پدافند به این اقدام دادن آدرس اشتباه به مردم است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب گفت: اجرای خط دوم در شرایطی که خود ما با بحران مواجه هستیم معنایی ندارد و هم اکنون جلگه میاندوآب که دومین جلگه حاصل خیز کشور است خود با بحران کم آبی مواجه است.

وی خاطر نشان کرد: الان یک خط اولیه آب را به سمت آذربایجان شرقی می برد؛ آب هر منطقه ای ابتدا برای شهر خود مصرف شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید