07:39|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1396 - 00:55
کد خبر: 6967

مسجد فقط برای مراسم عبادت و عزا نیست

مسجدالاقصی از زمانی که قبله اول مسلمین بود تا به امروز ارزش خاصی برای مسلمین در دنیا دارد.

مسجد فقط برای مراسم عبادت و عزا نیست

اباذر بیگی مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در رابطه با نزدیک شدن به روز جهانی مساجد گفت: روز 21 اوت که امسال مصادف با 30 مرداد است، به دلیل حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی و سوزاندن آن در آتش و به درد و رنج آمدن قلب مسلمانان به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد تا مردم جهان بدانند مسجدالاقصی از زمانی که قبله اول مسلمین بود تا به امروز ارزش خاصی برای مسلمین در دنیا دارد.

وی در ادامه افزود: اگر اکنون افراد موفقی در جامعه مسلمانان وجود دارد به دلیل شروع کار خیر بنای مسجد توسط پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است حتی در همان زمان امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) با تربیت شاگردان موفق خود در مساجد توانستند علوم زیادی را به گوش جهانیان برسانند. افراد موفقی مانند جابربن حیان پدر علم شیمی، و دیگر شاگردانی که توانستند علوم ریاضی، دینی، علمی و... را به دیگر سرزمین ها انتقال دهند.

اباذر بیگی خاطر نشان کرد: مسجد فقط برای مراسم عبادت نیست، مسجد فقط برای مرگزاری مراسم عزا نیست. این مساجد بودند که شروع انقلاب اسلامی کشورمان در آن شکل گرفت، این مسجد بود که فرزندانی را تربیت کرد که راه جنگ و جبهه و ایثار و شهادت را بیاموزند و از خاک و ناموس وطن دفاع کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت فضای معنوی مسجد اشاره کرد: اگر خداوند در قرآن میفرماید کسانی که مساجد را بنا میکنند انسان های مومن و بهشتی هستند به این معنی نیست که فقط گل و خشت و بنای ساختمانی را بنا کنند، بلکه افرادی که در فضای معنوی و فرهنگی مساجد فعالیت دارند نیز جزو همان دسته از افراد مومن و بهشتی هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید