23:25|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1396 - 02:17
کد خبر: 6885

برخی رسانه‌ها سخنان ایراد شده در نماز جمعه را به درستی به همگان بیان نمی‌کنند/ حجاج چشم بسته برنگردند

برخی از رسانه‌ها سخنان ایراد شده در نماز جمعه را به درستی به همگان بیان نمی‌کنند و موضوعاتی که به شایسته یا ناشایسته بودن مجالس مربوط است را به موضوع محرم یا نامحرم ربط می‌دهند لذا رعایت ادب در هر مراسمی بر همگان واجب است؛ حجاج آماده مشرف شدن به مکه مکرمه و مدینه منوره هستند لذا دلیل تمامی اعمالی که انجام می‌دهند را دریابند و چشم بسته برنگردند

برخی رسانه‌ها سخنان ایراد شده در نماز جمعه را به درستی به همگان بیان نمی‌کنند/ حجاج چشم بسته برنگردند

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه گفت: یکی از مواردی که حقوق بشر را نقض می کند،  بمباران اتمی هیروشیمای کشور ژاپن و چند روز بعد بمباران اتمی ناکازاگی می باشد که آمریکایی که از حقوق بشر دم می‌زند خود یکی از ناقضان بزرگ این مهم است.

قریشی با اشاره به آگاهی ملت ایران اسلامی ادامه داد: هیچگاه نباید دشمنان خود را فراموش کنیم چرا که او ما را از یاد نمی‌برد و در همه حال به فکر ضربه زدن به ملت ایران است، دولت نیز همانند همیشه در کنار ملت ایران ایستاده و علیه استکبار جهانی موضع می‌گیرد.

وی با اشاره به این که هیچ موضوعی برای دولت آمریکا مهم نیست افزود: فقدان مباحث انسانی در ذهن چنین افرادی قابل مشاهده است و اگر چنین موضوعاتی از ذهن بشریت حذف شود انجام برخی اعمال از آن فرد یا دولت بعید نیست، در طول تاریخ به هیچ وجه از انسانیت دفاع نمی‌کنند و در همه حال به دنبال منافع خود هستند.

وی با بیان این که  حجاج آماده مشرف شدن به مکه مکرمه و مدینه منوره هستند تصریح کرد: پیش از این موضوع، باید تمامی حجاج از دیگران حلالیت بطلبند و رعایت مباحث شرعی، یکی دیگر از موضوعات مهم است چراکه این افراد به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، به فلسفه مناسک حج بیاندیشند و دلیل تمامی اعمالی که انجام می‌دهند را دریابند لذا نباید چشم بسته برگردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: در مراسم بدرقه و استقبال بنرهای بسیاری نوشته می‌شود و مراسم‌های آن چنانی برگزار می‌شود که مورد رضایت الهی نیست بنابراین حجاج نباید اصراف نمایند چرا که خلاف رضایت پروردگار بوده و چه شایسته است تا هزینه مراسم‌های بدرقه و استقبال حجاج کاهش یابد و در راه‌های دیگر و امورات خیر صرف شود.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: ایران اسلامی دارای چهره جهانی است چرا که از بیش از یک صد کشور نماینده در این مراسم حضور دارد و در این میان عده‌ای بودند که سبب سرافرازی ما بودند و عده‌ای نیز سبب سرافکندکی ملت ایران بودند.

وی با اشاره به شهادت محسن حججی یادآور شد: سر این فرد بزرگوار از بدنش جدا شد ولی در حال شهادت در مقابل دشمنان سر خم نکرد که درسی بزرگ برای تمام جهانیان است و همسرش از همراهی این شهید با ولایت و رهبری اشاره می‌کند که باید بانوان ایران اسلامی ایشان را الگوی خود قرار دهند و جوانان ایران اسلامی همانند حججی باشند به‌گونه‌ای که در همه حال پشتیبان ولایت، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی با اشاره به روز خبرنگار خاطرنشان کرد: آنانی که خبرنگاری را بر عهده دارند باید سخن حق به زبان آورند و به سبب پاداش الهی قلم بزنند تا پاداش اخروی را شامل حال خود کنند و یک فرد خبرنگار باید با ظالم دشمن باشد و با مردم و ضعیفان به خوبی رفتار کند و مدافع حقوق آنان باشد.

قریشی با بیان این که اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا به هنگام قلم زدن عقوبت الهی را شامل حال خود نکنند اظهار داشت: اگر خبرنگاران، خطای کوچکی کنند در آخرت باید پاسخگو باشند و فرد خبرنگار باید در همه حال و در هر مکانی خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود بداند.

وی افزود: برخی از رسانه‌ها سخنان ایراد شده در نماز جمعه را به درستی به همگان بیان نمی‌کنند و موضوعاتی که به شایسته یا ناشایسته بودن مجالس مربوط است را به موضوع محرم یا نامحرم ربط می‌دهند لذا رعایت ادب در هر مراسمی بر همگان واجب است به‌ نوعی که بر اساس سخنان ائمه (ع) باید نصف عمر خود را برای ادب صرف کنیم بنابراین هر فردی قلم‌فرسایی می‌کند باید ادب را بیش از هر موضوع دیگری مورد توجه قرار دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید