16:16|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1396 - 21:55
کد خبر: 6660

مجلس خبرگان رهبری حضور بین مردم و جنبه مردمی را باید حفظ کند

مجلس خبرگان رهبری باید جنبه مردمی و تبادل نظر و حضور بین مردم را باید دائما حفظ کرده و آن را تقویت کند و از طرف مردم مورد ارزیابی قرار بگیرند و اگر مردم نیز نکته نظر و انتقادی به نمایندگان خبرگان رهبری دارند باید آن ها بیان کنند تا نقاط ضعف را بر طرف می کنیم تا در نهایت بتوانیم این وظیفه خطیری که بر دوش داریم را به نحو احسن انجام دهیم.

مجلس خبرگان رهبری حضور بین مردم و جنبه مردمی را باید حفظ کند

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز در رابطه با سالروز تاسیس و گشایش مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان ابتدا در ارتباط با قانون اساسی تعیین شد و افرادی مشخص شدند و پیش نویس قانون اساسی را مورد بررسی قرار دادند و بعدا آن را به رفراندوم عمومی قرار دادند  مردم به آن رای دادند.

وی ادامه داد: بعد از آن مجلس خبرگان رهبری ایجاد و تشکیل شد، با تئجه به ینکه رهبر در نظام جمهوری اسلامی جایگاه بسیار بالایی دارد و اصلی ترین مظهر حاکمیت الهی است که توسط پیامبر(ص) و ائمه معصومین در زمان غیبت حضرت مهدی (عج) به فقیه مجتهد داده می شود؛ با توجه به این شرایط توسط مردم نمایندگان خبرگان رهبری انتخاب می شوند که آن خبرگان از بین فقهای دارای شرایط رهبری را تعیین می کنند که این تنها بعد مردمی این مسئله است.

دیرباز افزود: بعد الهی انتخاب رهبری که از ناحیه حضرت مهدی (عج) است که با جامعه خبرگان ارتباطی پیدا نمی کند، این یکی از مزایای نظام جمهوری اسلامی ایران است که حتی درباره عالی ترین مقام معنوی رهبری کشور مردم نقش اصلی را دارند.

 نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نقش مجلس خبرگان رهبری تنها خلاصه در تعیین رهبر نمی شود و بلکه تقویت جایگاه رهبری و تبیین، تشریح ، ترویج و تبلیغ مواضع رهبری و دیدگاه های رهبری و نظارت بر تداوم اوصاف رهبری از کارها و وظایف خبرگان رهبری است که در این سال ها از طریق تشکیل کمیسیون های متعدد این وظایف انجام می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: آنچه که در دیدارهای اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری مطرح می شود این است که این جایگاه حفظ شود و اموری  که در ارتباط با رهبری و تقویت آن است و وظایفی که مجلس خبرگان دارد به نحو احسن انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عسگر دیرباز تصریح کرد: انتخابات و مردم سالاری دینی که خود مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند در انتخابات خبرگان نیز جایگاه خود را دارد و این مردم هستند که خبره ها را انتخاب و خبره ها نیز به سمت تقویت جایگاه رهبری می روند؛ خود بنده به عنوان یکی از اعضای مجحلس خبرگان رهبری زمانی  که در استان آذربایجان غربی حضور پیدا می کنم همیشه تلاش خود را کرده ام تا جایگاه ولایت فقیه را برای مردم مردم تشریح کرده و توضیح دهیم و برای مشکلات و سوالات مردم پاسخگو می باشم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس خبرگان رهبری باید جنبه مردمی و تبادل نظر و حضور بین مردم را باید دائما حفظ کرده و آن را تقویت کند و از طرف مردم مورد ارزیابی قرار بگیرند و اگر مردم نیز نکته نظر و انتقادی به نمایندگان خبرگان رهبری دارند باید آن ها بیان کنند تا نقاط ضعف را بر طرف می کنیم تا در نهایت بتوانیم این وظیفه خطیری که بر دوش داریم را به نحو احسن انجام دهیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید