08:26|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1396 - 23:10
کد خبر: 6533

هیئت تنیس آذربایجان غربی جزو برترین هیئت های کشور است

سال 95 سالی بسیار پر بار و عالی برای هیئت تنیس بود و میزبانی مسابقات مهمی در سطح قهرمانی کشور رده های سنی و همچنین مسابقات سطح 5 جوانان جهان و  اجرای کلاس های مربیگری بر عهده داشته ایم و در مسابقات نیز توانستیم قهرمانی و نائب قهرمانی در بخش های مختلف بدست آوریم.

هیئت تنیس آذربایجان غربی جزو برترین هیئت های کشور است

بهمن شکاری رئیس هیئت تنیس استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس ورزشی باریش نیوز در خصوص عملکرد این هیئت در ماه های گذشته اظهار داشت: در سال 96 نسبت به افزایش امکانات میادین اقدام کرده و همچنین یک ورزشکار دختر در رده سنی 14 سال به نام رومینا زینالی قهرمان ایران شده است و هم اکنون نیز 8 نفر از ورزشکاران استان ما در مسابقات جام رمضان تهران شرکت کرده اند که این مسابقات بیش تر تحت نام مسابقات انتخابی تیم ملی است.

وی ادامه داد: سال 95 سالی بسیار پر بار و عالی برای هیئت تنیس بود و میزبانی مسابقات مهمی در سطح قهرمانی کشور رده های سنی و همچنین مسابقات سطح 5 جوانان جهان و  اجرای کلاس های مربیگری بر عهده داشته ایم و در مسابقات نیز توانستیم قهرمانی و نائب قهرمانی در بخش های مختلف بدست آوریم.

این مقام افزود: عمده فعالیت هیئت تنیس مربوط به سنین پایه می باشد و با برگزاری کلاس ها کودکان مستعد را  شناسایی و تحت پوشش هیئت قرار می گیرند؛ هیئت تنیس آذربایجان غربی بهترین امکانات را در میان هیئت های تنیس کشور را داراست و تنها استان مازندران است که می تواند به نوعی با با هیئت آذربایجان همسو و هم سطح باشد.

شکاری در رابطه با مشکلات رشته تنیس اظهار داشت: برخی مشکلات این رشته ساختاری می باشد و به ویژگی های خود رشته باز می گردد بطوریکه در این رشته یک مربی تنها می تواند به 5 ورزشکار همزمان کلاس برگزار کند که این در رشته های دیگر متفاوت است و این خودجوش هزینه ها را برای ورزشکاران و هیئت بالاتر می برد؛ تجهیزات ورزش تنیس نیز بسیار هزینه بر می باشد و همچنین توجه کم بخش خصوصی نیز از مشکلات این رشته است.

رئیس هیئت تنیس استان آذربایجان غربی در مورد پتانسیل های شهر ارومیه عنوان کرد: ارومیه شهر پتانسیل داری در تنیس است؛ تنیس هر استان متاثر از تیم ملی آن کشور است و هر چقدر تیم ملی ما قدرتمندتر باشد بازیکنان هیئت ها نیز با پیروی از آن ها تلاش و پیشرفت می کنند ولی به آن صورت تنیس همانند دیگر رشته ها مثل فوتبال و والیبال مطرح نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون مسائل مادی بین ورزشکاران مطرح است و در این شرایط ار اختیاران هیئت خارج می باشد و به این خاطر که استان ما صنعتی نیست حمایت بخش خصوصی بسیار پائین است در حال حاضر بزرگترین چالش ما عدم وجود حامیان مالی است؛ تا حدودی که امکانات مهیا است اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی  و فدراسیون تنیس به هیئت ها کمک می کنند ولی این کمک ها تا حدی نیست که بتوانند نیازهای این هیئت را رفع کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید