16:29|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1396 - 13:22
کد خبر: 6219

مردم از برکات ماه رجب استفاده کنند

امام جواد(ع) جوانترین امام میان ائمه است که در سن 9 سالگی به امامت رسیدند که بسیاری از کافران و دشمنان دین مبین اسلام اعتقاد داشتند که امام جواد(ع) نمی تواند به امامت برسد و به شدت مخالف بودند.

مردم از برکات ماه رجب استفاده کنند

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری در مورد جایگاه امام جواد (ع) گفت: امام جواد(ع) از ائمه و امامانی است که امام هشتم در رابطه با ایشان چنین می فرمایند: هیچ مولودی مبارک تر از فرزندم محمدتقی در اسلام متولد نشده، که از این فرمایش اینگونه استنباط می شود که کافران می پنداشتند که نسل امامت با پایان یافتن عمرامام رضا(ع) قطع و منتفی خواهد شد ولی با متولد شدن امام جواد(ع) این خیال باطل نابود شد.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) جوانترین امام میان ائمه است که در سن 9 سالگی به امامت رسیدند که بسیاری از کافران و دشمنان دین مبین اسلام اعتقاد داشتند که امام جواد(ع) نمی تواند به امامت برسد و به شدت مخالف بودند.

نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در مورد فرمایشات امام بزرگوار تصریح کرد: امام جواد(ع) فرمایشات و کلمات حکمت آمیز زیادی دارد که نمونه آن سخنان گوهربار ایشان این فرمایش است که می فرمایند: دین برای انسان عزت است، یعنی دین برای انسان عزت می آورد و آن هایی که دین ندارند عزتی نیز ندارند و همچنین می فرمایند: عزت از آن خدا،پیامبرو اهل دین است، از دیگر سخنان پرفیض امام جواد(ع) می توان به این جمله اشاره کرد که حضرت می فرمایند: علم گنج است و علم گنجی پایان ناپذیر است و سکوت نور است و انسان می تواند با سکوت خود نورانی شود. 

حجت الاسلام شبستری در مورد تخریب دین اظهار داشت: هیچ چیز دین را مانند بدعت ها تخریب نمی کند، بدعت یعنی آن چیزی که به دین بستگی ندارد را به دین ربط دهیم و هیچ چیزی مثل طمع انسان را نابود نمی کند، طمع انسان را به فساد می رساند، اگرحکم فرمیان و مدیران یک مملکت صالح باشند مردم آن جامعه نیز صالح خواهند بود ولی اگر مسئولان یک جامعه اهل فساد باشند مردم و ملت آن جامعه نیز اهل فساد خواهند بود.

وی در رابطه با درسی که مردم می توانند از شخصیت امام جواد(ع) بگیرند تصریح کرد: درس های بسیار زیادی را می توان از مکتب امام جواد(ع) گرفت، می توان از امام جواد(ع) با توجه به ایکه این امام بزرگوار در برابر استبداد و زورگویی های کافران آن زمان ایستادگی کرد درس مبارزه با ظلم و ستم گرفت.

حاج جواد مجتهد شبستری در مورد ویژگی که امام جواد (ع) را با دیگر امامان متمایز می کند عنوان کرد: جوان بودن امام جواد(ع) که گاهی مورد نیز بود و سخت مورد سوال پرسش دیگران قرار می گرفت تا ثابت کنند امام جواد (ع) نمی تواند مسئولیت امامت را بر عهده داشته باشد و از سوی دیگر شهادن امام در 25 سالگی توسط سم امام جواد(ع) را از دیگر امامان متمایز می کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد(ع) توصیه ای به مردم کرد و گفت: امیدوارم مردم از برکات ماه رجب بهره مند شویم و به ذکر، دعا، مناجات و ارتباط با پروردگار بپردازیم و زندگی خود را برپایه و اساس زندگی امامان قرار دهید تا با آمادگی و روشن دلی به سراغ ماه مبارک رمضان برویم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید