06:08|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1395 - 22:46
کد خبر: 6146

معتادان از خیابان ها و معابر عمومی جمع آوری می شوند/هرشخصی انضباط اجتماعی را بر هم بزندبا برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد

سردار ناصراصلانی فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبري با حضور خبرنگاران به گزارش تملكرد پليس در سال ٩٥پرداخت.

معتادان از خیابان ها و معابر عمومی جمع آوری می شوند/هرشخصی انضباط اجتماعی را بر هم بزندبا برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سردار ناصراصلانی فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: سال ۹۶ را با شعار آرامش و نشاط بهاری، با قانون مندی و نظم اجتماعی شروع می شود و ما امیدواریم با تلاش های روزافزون و شبانه روزی نیروی انتظامی و دیگر همکاران موجب جلب رضایت مردم شویم.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با ارتباطات مردمی گفت: مجموعا ۶۷۷۱۳۴ تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ در استان آذربایجان غربی داشته ایم که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰% افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ۲۳۹۱۸۴ مورد از تماس های مورد اشاره از سوی پلیس عملیاتی شده است یا به بیان دیگر ۳۵% این تماس ها منجر به اجرای عملیات شده است و بقیه تماس ها هیج ارتباطی با پلیس نداشتند و در سطح مشاوره بودند که نشان از اعتماد مردم به این نهاد دارد.

سردار ناصراصلانی در رابطه با آمار سرقت در ۱۱ ماهه سال ۹۵ اظهار داشت: در سرقت های مهم اعم از سرقت ماشین، سرقت از خانه، سرقت موتورسیکلت، سرقت از مغازه و کیف قاپی نسبت به سال قبل ۱۷% کاهش داریم، در سرقت های خرد نیز ۳% کاهش یافته ایم همچنین در کل سرقت و سرجمع آنها ۷% کاهش نسبت به سال قبل را مشاهده می کنیم.

وی افزود: در سرقت های مهم ۹۵% موفق به کشف موارد مسروقه شدیم که ۱۵% آن مربوط به سنوات گذشته و بقیه موارد مربوط به امسال می باشد، همچنین در کشف سرقت های جزءی ۷۰% وسایل سرقت شده را کشف نمودیم.

سرهنگ اصلانی تصریح کرد: در سرقت های مسلحانه نسبت به سال گذشته ۷۵% کاهش آمار را داریم، در سرقت های زورگیری یک درصد و در بخش سرقت های که تحت پوشش پلیس انجام شده است ۵۷% کاهش را دارا بوده ایم.

وی ادامه داد: در کلاهبرداری های اینترنتی نیز ۴% و در جرایم سایبری ۸۰% افزایش جرایم را دارا بوده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان در رابطه با آمار قتل در استان گفت: در استان آذربایجان غربی متاسفانه آمار قتل ۲% افزایش پیدا کرده، در بحث گروکشی ۵۰% افزایش در رابطه با اختلافات حساب را داشته ایم ولی به هیچ وجه گروگانگیری مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: امسال ۹۸% قاتلین که مرتکب قتل شده بودند دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده اند.

سردار ناصراصلانی در مورد افراد دستگیر شده در سال ۹۵ گفت: ۳۷۲۴۰ نفر در طول سال در قالب ۱۶۷۹۱۰ پرونده دستگیر شده اند.

سردار اصلانی در مورد خدمات انتظامی این نهاد گفت: امسال ۱۰۵۹۳۲ فقره گواهینامه، ۱۱۹۲۱۶ فقره گواهینامه همچنین ۱۰۹۶۹ مورد کارت سوخت صادر شده است.

وی در رابطه با کشفیات نیروی انتظامی در رابطه با چهارشنبه سوری گفت: تا این لحظه بیش از ۳ میلیون فقره مواد محترقه کشف کرده ایم که نسبت به سال قبل ۵۳۹% افزایش یافته است، همچنین ۱۰۷ راننده و حمل کننده مواد محترقه دستگیر گردیده که در مقایسه با سال قبل ۹۴% آمار افزایش پیدا کرده است.

سردار اصلانی در رابطه با اقدامات این سازمان در رابطه با چهارشنبه سوری گفت: از ۳ ماه گذشته جلسات متعدد و زیادی را با آتش نشانان، اورژانس و سازمان امداد و نجات گذاشته ایم، همچنین سازمان صداوسیما نیز از ۲ روز گذشته توانسته اقدامات شایسته ای را در جهت کم کردن آسیب های چهارشنبه سوری مبذول کند.

وی به بر هم زنندگان چهارشنبه سوری هشدار داد: هرشخصی انضباط اجتماعی را بر هم بزند، قانون را زیر پا بگذارد و موجب سلب آسایش مردم شود قطعا با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد.
وی افزود: افرادی که در چهارشنبه آخر سال رعب و وحشت ایجاد کنند و امنیت عمومی را خدشه دار کنند توسط پلیسان ویژه ما دستگیر و تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود و به هیچ وجه آزاد نخواهند شد.

سردار اصلانی افزود: کسانی که به مردم آسیب بزنند و موجب اخلال نظم شوند به حبس ۳ ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی در مورد آمار تصادفات گفت: امسال ۷% افزایش تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته داریم ولی در تصادفات خسارتی ۳۷% کاهش تصادف نسبت به سال ۹۴ داشتیم.

سردار اصلانی یادآور شد: کسانی که قصد اسباب کشی منزل دارند باید از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین مجوز اسباب کشی را از پاسگاه محل خود دریافت کنند.
وی اظهار داشت: با همکاری شورای اسلامی شهر ارومیه معتادان از خیابان ها و معابر عمومی جمع آوری می شوند و در مکان های در نظر گرفته شده ساماندهی می شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید