22:23|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1395 - 18:32
کد خبر: 6143

تمامی مراکز معاینه فنی خودرو در ایام نوروز به ارائه خدمات خواهند پرداخت

پیمان آرامون گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی 25 مرکز معاینه فنی وجود دارد که از این تعداد 23 مرکز فعال هستند.

تمامی مراکز معاینه فنی خودرو در ایام نوروز به ارائه خدمات خواهند پرداخت

پیمان آرامون، مدیر کل حمل و نقل و ترافیک آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار داشت: براساس ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات مصوبه 1390 رانندگان خوردرو هایی که بیش از پنج سال از عمرشان میگذرد در کنار مدارک دیگر موظف به داشتن برگه معاینه فنی نیز هستند.

وی افزود: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی 25 مرکز معاینه فنی وجود دارد که از این تعداد 23 مرکز فعال هستند، همچنین در این مراکز نیز 26 خط فعال در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری سبک در حال فعالیت می باشند. در اکثر شهرستان های استان به جز پلدشت و چایپاره مرکز معاینه فنی خودرو وجود دارد.

مدیرکل حمل و نقل استان ضمن اشاره به تغییرات در حوزه معاینه فنی تصریح کرد: در دو سال اخیر تغییراتی در حوزه مراکز معاینه فنی صورت گرفته است که یکی از آنها اتصال مراکز به سیستم مرکزی مدیریت سیمفا است که در راستای آن نظارت مراکز از دفتر وزارت کشور و دفتر ما تحقق یافته است، با توجه به این تغییر امکان انجام تخلفات و صدور کارت بدون معاینه غیر ممکن شده است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تا هشتم اسفند ماه در کل استان 182489 برگ معایفه فنی صادر شده است، این آمار در مقایسه با سال گذشته 13.6 درصد رشد داشته است، همچنین در ارومیه نیز که پنج مرکز معاینه فنی داریم در مدت مشابه 52740 برگ معاینه فنی صاده شده است که در مقایسه با سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

آرامون خاطر نشان کرد: در همایشی که امسال برگزار شد  از همه صاحبان مراکز معاینه فنی دعوت به عمل آمد،تا به بیان  مشکلات صنفی خود بپردازند و درهمین راستا حمایت هایی نیز صورت گرفت که امیدوار هستیم در سال آینده بتوانیم با اطلاع رسانی بهتر و با فرهنگ سازی و اعمال قانون میزان صدور کارت معاینه فنی را افزایش دهیم. لازم به ذکر است که ما در حوزه صدور برگ معاینه فنی در رتبه دوم کشوری هستیم.

وی با اشاره به ایام نوروز بیان کرد: مراکز معاینه فنی در تمامی تعطیلات اعم از تعطیلات رسمی و عید نوروز باز بوده و ارائه خدمات خواهند کرد، از ساعت 8 صبح تا آخرین خودرویی که در مرکز است موظف هستند معاینه فنی خودروها را صادر کنند.

مدیرکل حمل و نقل استان به ایجاد صف های طولانی در مراکز فنی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که سامانه متمرکز کشوری بوده و تمامی مراکز فنی کشوری به آن وصل هستند، بعضا پهنای باند یا ظرفیت اینترنت اجازه افزایش سرعت عمل را نمی دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم به این نکته توجه داشته باشند که هزینه بررسی خودرو بسیار مناسب و 22هزار تومان میباشد ، که میتوان با پرداخت این هزینه توسط دستگاهای پیشرفته و به صورت کالیبره شده خودرویشان را در همه ابعاد بررسی نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف میتوانند با شماره های 31972515 و 31972518 تماس حاصل نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید