21:37|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1395 - 18:34
کد خبر: 6099

راه آهن ارومیه بایستی تاکنون به اتمام می رسید/ به ما حقوق ریالی می دهند و هزینه دلاری می گیرند

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در رابطه با تاخیر اتمام راه آهن ارومیه گفت:درسال ۱۳۸۸ باید پروژه ریلی قطار ارومیه به اتمام می رسید  و در مسیرراه آهن مراغه تا ارومیه هیچ گونه کوه و دره و تونلی که بتواند مانع پیشرفت کار شود وجود ندارد ولی متاسفانه این کار انجام نگرفته شده است.

راه آهن ارومیه بایستی تاکنون به اتمام می رسید/ به ما حقوق ریالی می دهند و هزینه دلاری می گیرند

 

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با حضوردر دفتر خبری باریش نیوز گفت:درباره برنامه ششم بودجه استان و تفاوت های آن با سال گذشته گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۶ برنامه درباره بودجه نوشته شده است که برنامه پنجم توسعه با توجه به اتمام آن در امسال تمدید شد و مشکلات برنامه ششم توسعه که توسط شورای نگهبان ایراد شده است رفع شده و تعیین بودجه سال ۹۶ تا چند روز آینده ادامه دارد.

وی افزود: دولت برنامه ششم توسعه را در ۱۰۰ بند نوشته ولی رهبر معظم انقلاب آن را در ۸۰ بند نگاشته بودند که در ۸ فصل جمع بندی شده بود که فصل های آن از معیشت مردم، مجازی، فرهنگی، دفاعی و... عبارت داشت.

 

قاضی پور اظهار داشت: سطح و کف بودجه باید مشخص و آن عملیاتی شود، بنا بر فرموده مصباحی باید آمار و ارقام سطح و کف برنامه بودجه مشخص شود، برنامه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طی ۳ ماه نوشته شده است.

 

قاضی پور گفت: پیشنهادهای خود بنده در کمیسیون تلفیق در رابطه با بودجه در ۱۵ بند بود که به غیر از یکی همه آن ها از سوی نمایندگان مجلس در کمیسیون رای آورد، بندهای پیشنهادی من بیشتر جهت رفاه حال مردم بود.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر شورای نگهبان این لایحه را تایید نماید و ۵۰% آن اجرایی شود باعث حل مشکلات جامعه تا ۷۰ الی ۸۰ درصد می شود، ولی در برنامه بودجه اختلاف بزرگی داریم، بودجه به زبان فارسی یعنی منابع و مصارف، خرج و دخل و هزینه و درآمد، اما به زبان شیرین آذری تعریف جامع و کامل تری داردیورقانیان باخ، گیچین اوزاد

 

قاضی پور اظهار داشت: مردان این دولت و دولت های گذشته هیچ کاره اند و یکسری افراد پشت پرده وجود دارند که این افراد را می گردانند و پیش به سوی بدهکار کردن جمهوری اسلامی به خارج و داخل هستندو این بزرگترین لطمه است.

 

نادر قاضی پور در رابطه با استیضاح وزیر راه گفت: بنده کد ملی و آدرس منزل دوم وزیر و پسرش را در پشت میکروفون اعلام کردم و همین که توانستیم استیضاح را به صحن علنی مجلس بیاوریم لطف خداوند بوده، زیرا  صاحبان زر، زور و تزویر مانع رسیدن ما به اهدافمان هستند.

وی ادامه داد: از آذربایجان شرقی ۴ نفر با همراه بودند. فرهنگی، سعیدی، بیگی و اسدنژاد که ۳ نفر از آن ها حرف زدند ولی اسدزاده حرفی به میان نیاورد که متاسفانه بقیه آن ها رفتند و با وزیر بیعت کردند .

قاضی پور در پاسخ سوال خبرنگار باریش نیوز در رابطه با سرمایه گذاری و توسعه توسط مردم چنین گفت: استان آذربایجان غربی در چندین بخش جزو اولین های کشوری بوده است که میتوان گفت: بخش سرخانه، تولید سیب، زنبورعسل، چغندر قند، تولید شکر و همچنین دامداری  و طیور جزو بهترین ها هستیم ولی در ۴ مورد آخرین استان هستیم که عبارتند از: درآمد سرانه معادل صفر، بی سوادی، بهداشت و اشتغال ، که در این موارد معمولا رتبه ۲۹ تا ۳۱ کشوری را به خوداختصاص کرده ایم.

نماینده مردم ارومیه در رابطه با توقیف روزنامه شاخه ی سبز گفت: مردم متدین قم، نیروهای ولایتمدار، شجاع و قهرمان آذری و ترک هستند که شهیدان زیادی در دوران دفاع مقدس داده اند و هم اکنون حضور گسترده ای به عنوان مدافعان حرم دارند هستند آیا در تهران و شهرهای اطراف آن قتل رخ نمیدهد ولی روزنامه شاخه ی سبز با نویسنده جوان خود مطلبی مطرح کرده که در آن نیروگاه را به جنگل تشبیه کرده است.

قاضی پور افزود: ما به هیچ وجه توهین به قومیت ها به خصوص قومیت اکثر ایران قوم ترک  و آذری که در سرتاسر ایران زندگی می کنند را برنمی تابیم و هر کس به قومیت ترک ها توهین کند چشمشان را در می آوریم.

 

نادر قاضی پور ادامه داد: دولت ۱۵۰هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و پول آن هارا نمی دهد، ما متوجه شدیم که چشم طمع به درمان تامین اجتماعی که خون بهاء کارگران است دارند.

وی افزود: قاضی زاده هاشمی طی نامه ای به روحانی گفته که حساب های آنان را ببندید و پولهایشان را به ما بدهید و آقای روحانی بدون آن که متوجه شود سریعا نامه را به وزیر دارایی ابلاغ می کند و وزیر دارایی در جواب روحانی می گوید: این کار خلاف قانون است و ما نمیتوانیم  آن را انجام دهیم.

 

نادر قاضی پور ادامه داد: ما هر وقت احساس کنیم که میخواهند پول مردم را بخورند، از جانمان می گذریم و همانند دوران دفاع مقدس که به خاطر وطنمان از جان و مالمان گذشتیم، هیج فرقی با مجلس شورای اسلامی ندارد و هر کسی به خطوط قرمزمان مثل رهبری و عاشورا چپ نگاه بکند سریعا برخورد می کنیم و به خصوص حقوق کارگران که برای من ازاولویت های اول است.

 

قاضی پور درباره علت حمایت همه جانبه از تیم های ورزشی آذربایجانی گفت: به هر شکل مملکت تنها دو تیم پرسپولیس و استقلال نیست و این تنها تیم تراکتور سازی تبریز است که می تواند ۱۰۰  هزار نفر را به ورزشگاه بکشاند و تنها  تیم غیرفوتبالی که می تواند درصورت وجود امکانات بیش از ۵۰ هزار هوادار را به ورزشگاه بکشاند آن تیم والیبال ارومیه است. ولی مثل روز روشن فدراسیون های والیبال و فوتبال حق تیم های شهرداری ارومیه و تراکتور سازی تبریز را ضایع میکند، بنده نیز با هر دو برخورد کردم چرا که در صورت سکوت خیانت کرده ام، لذا چندی پیش برای تیم تراکتورسازی کمک مالی گرفته و پرداخت کردم، من در طی ماه های گذشته ۲ بار وام ۱۰ میلیاردی برای شهرداری گرفته ام تا حقوق کارگران را بپردازند.

 

نادر قاضی پور

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره آخرین وضعیت قطار گفت: این سوال بنده  از وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس بوده و خواهد بودکه در حق ما ظلم کرده و میکنند، من از هر دو وزیر هم سوال کردم که متاسفانه با ماست مالی هیت ریسه به جایی نرسید، درسال ۱۳۸۸ باید پروژه ریلی قطار ارومیه به اتمام می رسید که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۸۰ بوده است.

قاضی پور افزود: طول ریل قطار ۱۸۱ کیلومتر است و از مراغه تا ارومیه هیچ گونه کوه و دره و تونلی که بتواند مانع پیشرفت کار شود وجود ندارد، همزمان با کلنگ زنی قطار ارومیه کلنگ زنی قطار اصفهان-شیراز نیز انجام شد که طول آن ۵۲۴ کیلومتر بود و آن دارای موانعی چون کوه و دره است چرا آن افتتاح شد و پروژه قطار ما هنوز افتتاح نشده است .در رابطه با باند دوم فرودگاه ما نیز  ۳ روز گذشته ریس جمهور محترم باند دوم فرودگاه زاهدان را افتتاح کردند ولی برای ما می گویند باند دوم فرودگاه نیاز نیست .

 

نماینده ارومیه در مجلس در رابطه با ترافیک ارومیه اظهار داشت: از ما عوارض و مالیات کلانشهری می گیرند ولی امکانات یک شهر عادی را می دهند، همچنین بنده در صحن مجلس گفته ام که شما به ما حقوق ریالی می دهید و هزینه دلاری می گیرید.

وی درباره علت افزایش خودرو در ارومیه گفت: از علت های اصلی آن می توان به نبود قطار داخل شهر و حمل و نقل عمومی ضعیف اشاره کرد.

قاضی پور افزود: از مشکلات اصلی ما حضور ترمینال ها، در خارج از مرکز شهر است که نمونه بارز آن ایستگاه و ترمینال قطار است که در روستای امامزاده غریب حسن است، وقتی مسافری آنجا پیاده می شود با کدام جاده و کدام ماشین به داخل شهر بیاید ما باید آن راه آهن را تا داخل شهر تا امامزاده سید عرب باغی و در صورت امکان تا مرکز شهر ادامه دهیم در آن صورت می توانیم این قطار را تا سلماس نیز ادامه دهیم.

وی افزود: مردم با توجه به بنیه ضعیف مالی نمی توانند سوار ماشین های حمل و نقل شوند و ترجیح می دهند به ماشین های مدل پایین و دودزای خود حمل و نقل کنند.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید