03:01|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1395 - 10:28
کد خبر: 6097

کودکان نیازمند سرزمینمان !

کودکان بی سرپرست، نیازمندان، پیرمردان و پیرزنان نیازمند سرزمینمان مستحق کمک های مردمی و دولتی هستند، دراین  ایام نزدیک عید به آن ها نگاهی داشته باشیم آنان منتظر کمک های ما هستند./هر شخصی به نوبت خود می تواند دست یاری به سوی آنان بگیرد.

کودکان نیازمند سرزمینمان !

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، روز احسان و نیکو و نیکوکاری روز خیر و برکت فرا رسید،بوی رحمت خداوند از هر سو به ما می رسد و مارا به طرف نیکوکاری و خیرخواهی دعوت می کند.

روز احسان و نیکوکاری مصادف با 14 اسفند 1395 است، نزدیک ایام عید که چه خوب آنانی که دستشان به جیبشان می رود به کسانی که دست نیازمندی به سوی آن ها دراز کرده اند کمک کنند، گاهی از پیرزن و پیرمردی که در خیابان از سوی بی پولی و اجبار کارو دست فروشی می کنند باید بی بهانه خرید کرد و از دست آن ها گرفت.

خیلی از ما ها وظیفه داریم در این روزها دست دوستی و یاری به سمت نیازمندها بگیریم و به آنان کمک کنیم، با این کاردل ها به هم پیوند می خورند، اگر درراه انفاق خدا قدمی بردارید و هزینه ای انجام دهید خداوند اجر و پاداش چندین برابر آن را به شما می دهد.

انفاق در راه خداوند توشه ای برای سختی ها است، انفاق عملی محبوب در نزد پروردگار متعال است که پاداش آن مساوی است با آخرتی نیکو.

در قرآن مجید، درباره حفظ مال و اموال یتیم، محبت نمودن به او و نیز تربیت او سفارشات زیادی شده است، پس چه زیباست که در این روزها دست یاری به سمت نیازمندان و بهزیستی ها بگیریم و به آنان کمک کنیم، کمک به نیازمندان و یتیمان تنها مختص کمک مالی نیست، گاهی شخصی پرستاری بلد ست و با کمک به نوزادان بی سرپرست قدمی برمیدارد، گاهی شخصی با استفاده از هنرش برای کودکان بی سرپرست و نیازمند وسایل بازی و سرگرمی مهیا می کند و....پس محبت به کودکان بی سرپرست و یا بدسرپرست تنها مالی نیست و می تواند عاطفی و فرهنگی و... باشد.

پس بیایید همه با هم دست به دست هم دهیم کودکان بی سرپرست یا بدپرست سرزمینمان را درمیان اولویت های زندگیمان قرار دهیم و به آنان کمک کنیم، آنان مستحق کمک هستند و بعد خداوند چشم امیدشان به شما عزیزان است.

چرا باید کودکان و نوجوانان ایرانی در سر چهارراه ها مشغول کار شوند و از تحصیل و دوران کودکی و بازیشان باز بمانند، چرا پیرمردان و پیرزنان سرزمینمان با بدنی عاجز و ناتوان که نای راه رفتن ندارند می روند و با دست فروشی امرار معاش می کنند.

فاصله ی طبقاتی درمیان مردم زیاد است، بعضی ها بسیار ثروتمند و خیلی ها محتاج به تکه نانی سر سفره، ازجمله راه های تعدیل ثروت در جامعه سنت نیک، احسان و نیکوکاری است که آیین اسلام نیز تاکید زیادی بر آن دارد.

ثروت ثروتمندان امانت الهی است تا در کنار بهره گرفتن از آن به قدر نیاز آن را مصرف کنند و بخشی از آن را به انفاق در راه خدا هزینه کنند.

به امید روزی که دیگر هیچ کودک نیازمندی در ایران عزیزمان نباشد، این اتفاق شدنی نیست جز با تفکرو تدبیر دولت مردان و مسئولان و همکاری مامردم میسر نخواهد بود.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید