10:22|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395 - 17:25
کد خبر: 6034

امسال قطعی گاز نداشته ایم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: امسال با وجود سرمای شدید هوا در هفته اخیر قطعی گاز نداشته ایم .

امسال قطعی گاز نداشته ایم

به گزارش سرویس اقتصادی باریش،حمیدرضا عراقی  در نشست خبری اظهارداشت: در این راستا اسفندماه  امسال خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان به طول ۲۶۰ کیلومتر به شبکه اصلی گاز کشور وصل شده و مردم این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی از صادرات گاز از جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق خبر داد و عنوان کرد: اگر مسائل مالی مربوط به این موضوع حل شود، صادرات گاز به کشور همسایه انجام می گیرد.

معاون وزیر نفت با اشاره از آغاز گازرسانی به پنج هزار روستا خبر داد و افزود: از این تعداد، امسال سه هزار و ۷۰۰ روستا به بهره‌برداری می‌رسد و به طور میانگین در دو سال گذشته سه هزار روستای کشور گازدار شدند که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بود.

عراقی با بیان اینکه در دهه فجر امسال مبلغ هشت هزار میلیارد ریال جذب بودجه گازرسانی انجام شده و در این ارتباط ۲۶۰ پروژه اجرا می‌شود ادامه داد: امسال شرکت ملی گاز ایران به میزان ۶۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های کشور گازرسانی می‌کند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ‌قیمت گاز گران نمی‌شود، افزایش و کاهش بهای گاز در کشور مستلزم مصوبه دولت است افزود: افزایش بهای گاز به هدفمندی یارانه‌ها تخصیص می‌یابد بطوری که سالانه ۸۰ هزار میلیارد ریال توسط شرکت ملی گاز ایران به هدفمندی یارانه کمک می‌شود.

عراقی با اشاره به اینکه امسال در آستانه ۵۰ سالگی تاسیس شرکت ملی گاز ایران کارهای بزرگی انجام شده است اظهار داشت: برای مثال در طی دو سال گذشته، فاز ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در شرایط تحریم به بهره‌برداری رسید که این مسئله برای خارجیان غیرقابل باور بود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه امسال در رشت یک خط انقال گاز تعریف شد گفت: بی‌شک اگر این اقدام به موقع انجام نمی‌شد در استان مازندارن احتمال قطعی گازی وجود داشت.

عراقی با اشاره به برنامه صادراتی شرکت گاز ایران در برنامه ششم توسعه گفت: در این زمینه هدف‌گذاری شرکت ملی گاز ایران در برنامه ششم توسعه، صادرات روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز به کشورهای خارجی است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هفته آینده پنج ایستگاه تقویت فشار گاز با حضور معاون اول رئیس جمهور در کشور افتتاح خواهد شد افزود:

عراقی با با اشاره به وجود بزرگترین مخازن گاز جهان، گسترده‌ترین شبکه های توزیع گاز و بیشترین تعداد نیروگاه‌های بهره مند از گاز در ایران، گفت: براساس این ظرفیت، شرکت ملی گازایران میزبان همایش بین المللی پژوهشگران گاز با حضور بیش از دوهزار دانشمند و نخبه فعال در این زمینه خواهد بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید