02:47|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 17:51
کد خبر: 5695

سرهنگ اکبری: شناسایی و انهدام 50 باند فعال مواد مخدر در سطح استان

 استان آذربایجان غربی به علت موقعیت ژئو استراتژیکی و ژئوپلتیکی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه دشمنان در بحث ورود، خروج، توزیع، تولید، کشت و سوء مصرف مواد مخدر و روانگردانها قرار گرفته است.
 

سرهنگ اکبری: شناسایی و انهدام 50 باند فعال مواد مخدر در سطح استان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان آذربایجان غربی در گفتگو با باریش نیوز , اظهار داشت: استان آذربایجان غربی به علت موقعیت ژئو استراتژیکی و ژئوپلتیکی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه دشمنان در بحث ورود، خروج، توزیع، تولید، کشت و سوء مصرف مواد مخدر و روانگردانها قرار گرفته است.
 این موقعیت خاص در استان آذربایجان غربی موجب شده است تا تمامی وجوه مربوط به معضل اعتیاد و مواد مخدر (کشت، تولید، و برداشت، توزیع، ترانزیت، مصرف و...) در استان شکل پررنگی به خود بگیرد. چرا که این استان به دلیل برخورداری از مرزها و عوارص مساعد و نامساعد و دیگر عوامل دخیل جغرافیایی و سیاسی از قدیم الایام مورد طمع قاچاقچیان مواد مخدر و روانگردانها قرار گرفته و اکثر مواد مخدر و روانگردانها از طریق این استان از کشور خارج و یا وارد استان آذربایجان غربی و در نهایت کشور می شود. 
از طرفی دیگر ورود و خروج مواد مخدر از مرزهای غربی کشور، به خصوصی ورود و خروج مواد مخدر و روانگردانهای صنعتی و پیشسازهای تولید آن از مرزهای استان آذربایجان غربی و در برخی مواقع معاملات پایاپای مواد مخدر سنتی با مواد روانگردان صنعتی در مرزهای این استان مشکلی است در منطقه که بسترهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نیز موقعیت جغرافیایی در شکل گیری آن دخیل هستند که خوشبختانه فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با همکاری دستگاه های دخیل و مردم شریف استان با رصد مستمر وضعیت و انجام اقدامات سلبی و ایجابی توانسته است موفقیت های بسیار قابل توجهی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها و همچنین اعتیاد به مواد مخدر را کسب و موجبات رضایت ذی نفعان گردد.
سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در پاسخ به حمله دشمنان از طریق جنگهای نرم و اشاعه و ترویج مواد مخدر و روانگردانها، موفق شده است با اجرای عملیاتها و برنامه های گوناگون سلبی و ایجابی در طول 7 ماهه ابتدای سال 1395 تعداد 50 باند فعال در سطح استان را شناسایی و با برنامه ریزی های اطلاعاتی و عملیاتی موفق به انهدام آنها گردد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 19 درصد افزایش را داشته ایم. در مجموع و در یک نگاه کلی در طول 7 ماه فعالیت مبارزه ای و مقابله ای 7867 کیلوگرم انواع مواد مخدر، روانگردان و پیشسازهای تولید مواد صنعتی با 111 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کشف و در مجموع تعداد 7149 نفر با افزایش 51 درصدی نسبت به سال گذشته دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردیده اند. 


همچنین در این راستا 4856 پرونده برای متهمین تشکیل، تعداد 338 دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین توقیف و ده ها میلیارد اموال مربوط به قاچاقچیان شناسایی و ضبط گردیده است.وی افزود: از آنجا که حسب دستور وزیر محترم کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یکی از بهترین روشهای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر می باشد، لذا همکاری مردم با پلیس مبارزه با مواد مخدر در اجرای هرچه بهتر برنامه ها و ماموریتهای محوله تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی بیان داشت: در طول 7 ماهه اول سال 95، بیش از 300 کلاس آموزشی توسط کارشناسان و متخصصین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سازمانها، ادارات و دیگر ارگانهای دولتی و سازمانی برگزار و تعداد 30 فقره نمایشگاه تخصصی مبارزه با اعتیاد در سراسر استان با بازدید بیش از 300 هزار نفر از شهروندان برگزار گردیده است. 
همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و نقش پژوهشهای بنیادی، تعداد6 مقاله پژوهشی در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر و روانگردان در نشریات معتبر داخلی به چاپ رسیده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید