05:26|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1395 - 13:36
کد خبر: 4575

جمع آوری دست فروشان با نگاهی متفاوت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش  دست فروشی و خرده فروشی یکی از راه های امرار و معاش برای خانوارهای ضعیف جامعه میباشد.

جمع آوری دست فروشان با نگاهی متفاوت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش  دست فروشی و خرده فروشی یکی از راه های امرار و معاش برای خانوارهای ضعیف جامعه میباشد.در هرکشور توسعه یافته و درحال توسعه ای این پدیده با روش های مختلف ظهور کرده است.

ارومیه شهری که با داشتن میادین و خیابان های اصلی زیاد  از این قاعده مستثنی نیست و تقریبا دغدغه بسیاری از مسولین ساماندهی مناسب دست فروشان در سطح شهر میباشد.

با نگاهی به خیابان های اصلی شهر ارومیه شاهد وجود همین خانوارهای ضعیف خواهیم بود که برای امرار معاش و چرخاندن چرخ ضعیف زندگانی خود روی به دست فروشی آورده اند.

 

اخیرا نیروی انتظامی شهرستان ارومیه با کمک ارگان های دیگر از جمله  شهرداری ارومیه با تصویب طرحی نسبت به جمع آوری دست فروشان و خرده فروشان از سطح خیابان های اصلی شهر کرده و در اولین قدم دست فروشان از  خیابان عطایی که یکی از پرترافیک ترین مراکز شهر میباشد جمع آوری شد و در ادامه همین طرح دست فروشان از  سایرمراکز و میادین اصلی شهر (خیابان امام و بازار ارومیه) جمع آوری خواهند شد.

مسلما برهیچ شهروندی پوشیده نخواهد بود که جمع آوری  و ساماندهی این گونه مشاغل جلوه بصیری خوبی به شهر خواهد بخشید.ولی سوال اینجاست که با جمع آوری این گونه مشاغل چه راهکار وبستر مناسبی برای ساماندهی به این گونه مشاغل اندیشیده شده است؟

 

شهرداری ارومیه در راستای اجرای این طرح به راه اندازی بازار روز هفتگی شهری در مناطق مختلف شهر کرده است که تا حدود بسیاری زیادی تاثیرات مثبتی در اجرای موفق این طرح خواهد داشت ولی باید منتظر ماند و دید که با مرور زمان ارگان های مختلف چه رویکرد و برنامه ای را برای هفته های آتی این طرح خواهند داشت تا دوباره پس از مدتی شاهد دست فروشان و خرده فروشان در میادین اصلی شهر نباشیم و در این بین خانوارهایی که تنها درآمد زندگیشان از این همین راه سپری میشود دچار ناامیدی شغلی نشده و به دنبال آن شاهد ظهور پدیده هایی بدتر از این دست نباشیم .

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید