03:54|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1395 - 01:56
کد خبر: 4568

توقیف «ال 90» با بیش از 51 میلیون ریال خلافی در ارومیه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه خودرو سواری ال 90 با 51 میلیون و 500 هزار ریال خلافی پرداخت نشده در شهرستان ارومیه خبر داد.

توقیف «ال 90» با بیش از 51 میلیون ریال خلافی در ارومیه

به گزارش باریش نیوز، علی سعیدی اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان ارومیه حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک دستگاه خودرو سواری ال 90 را به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام صورت گرفته شده مشخص شد خودروی مذکور دارای 51 میلیون و 500 هزار ریال خلافی پرداخت نشده است با روشن شدن این موضوع خودرو جهت پرداخت دیون دولتی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی  تصریح کرد: طبق ماده هشت قانون راهنمایی و رانندگی چنانچه خودرویی دارای بیش از یک میلیون تومان خلافی پرداخت نشده باشد خودروی وی حق تردد در سطح شهرها و یا خارج از شهرها را نداشته و در صورت مشاهده اینگونه خودروها توقیف خواهند شد.

این مسؤول از رانندگان استان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نسبت به پرداخت خلافی خودروی خود اقدام کنند و دو میزان خلافی خودروی خود را از طریق مراجعه به پلیس +10 و یا از طریق مراجعه به سایت پلیس راهور استعلام کنند.

سعیدی افزود: اگر چه قبوض جریمه یک عامل بازدارنده در پیشگیری از تصادفات است ولی نمی‌توان با این عمل به کاهش چشم‌گیر تصادفات امیدوار بود، تنها راهکار در جهت کاهش تصادفات ارتقای فرهنگ رانندگی رانندگان است.

وی از رانندگان خواست که حین رانندگی قوانین راهنمایی رانندگی رعایت کرده و با رعایت حقوق سایر رانندگان از بروز حوداث تلخ رانندی جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی ادامه داد: بی‌احتیاطی رانندگان استان مهم‌ترین علت بروز تصادفات رانندگی است لذا از رانندگان درخواست می‌شود با هوشیاری کامل رانندگی کنند.

این مسؤول به تشدید برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با رانندگان متخلف تاکید کرد و افزود: رانندگان باید توجه داشته باشند انجام حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا  یا حرکت موتورسیکلت روی یک چرخ، تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه، حرکت به صورت مارپیچ و حرکت با دنده‌عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها ممنوع بوده و رانندگانی که اقدام به این تخلفات کنند جریمه سنگین در انتظار آنان خواهد بود.

سعیدی افزود: از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده خودروی که با انجام حرکات نمایشی همچون ایجاد آلودگی صوتی برای آنان سلب آرامش می‌کند مراتب را در اختیار ماموران پلیس راهور قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید